گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
عملیات مقابله با آلودگی نفتی در غرب جزیره خارگ پایان یافت
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور مشترک گروه مقابله با آلودگی این اداره کل و شرکت نفت فلات قاره، عملیات ۶ روزه مقابله با آلودگی نفتی در غرب جزیره خارگ با کنترل منبع آلودگی پایان یافت.

مصطفی حاجی رضایی بیان کرد: پیرو اطلاعات دریافتی مبنی‌بر وقوع آلودگی نفتی خلیج فارس، پس از پایش هوایی منطقه با بالگرد، لکه نفتی در محدوده جزیره خارگ دیده شد. وی افزود: در ادامه با حضور شناور‌های دریاپاک و ناجی ۹ اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و ۲ شناور شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ، عملیات مقابله با آلودگی نفتی آغاز شد.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به تداوم نشت نفت از خط لوله، شناور غواصی نیز در منطقه حضور پیدا کرد تا نسبت‌به ترمیم خط لوله اقدام کند. وی ادامه داد: با توجه به وقوع آلودگی نفتی در پنج مایلی جزیره خارگ به صورت ناپیوسته، پاشش مواد امحاءکننده در چندین نوبت با شناور دریاپاک اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد. حاجی رضایی اضافه کرد: در ادامه عملیات نیز لکه‌های نفتی در سواحل پارک ساحلی، اسکله ماهیگیری و پتروشیمی جزیره خارگ دیده شد که با حضور نیرو‌های شرکت نفت فلات قاره نسبت‌به پاک‌سازی آنها اقدام شد. وی گفت: همچنین بخشی از این آلودگی در یکی دو روز گذشته در محدوده سواحل شمالی استان بوشهر دیده شده که با حضور نیرو‌های مربوط و همچنین سمن‌های زیست‌محیطی نسبت‌به پاک‌سازی آن و همچنین نسبت به نشانه‌گذاری محل نشت آلودگی نفتی اقدام شده است.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان یادآور شد: خلیج فارس کانون میدان‌های نفتی کشور است که به تناسب این شرایط، سالانه در چندین مورد با نشت نفت از خطوط انتقال، نسبت‌به انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی اقدام می‌شود. وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با برخورداری از شناور دریاپاک به عنوان تخصصی‌ترین شناور مقابله با آلودگی‌های دریایی، از دستگاه‌های پیشگام در این حوزه است. حاجی رضایی اظهار کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی، انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی با در پیش گرفتن رویکرد‌های پیشگیرانه، از آلودگی دریا به مواد نفتی جلوگیری کنند.

شناسه خبر : 16789
تاریخ : 1403/6/14 21:33:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kHjgvL
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مصطفی حاجی رضایی #آلودگی نفتی #اداره کل بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.