آخرین اخبار
فرآیند توجیهی
بایستی سیستم سازمان ها بصورت منظم و از پیش برنامه ریزی شده برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب بنیان گذاری شود

به نام مقام متعال

بطور کلی فرآیند به مجموعه ای از فعالیتهای مرتبط به هم گفته می شود که دروندادها را به بروندادها مبدل می نماید. حال اگر این فعالیتها در راستای توجیه عملکرد یک مسئول یا مجموعه معطوف شوند، از آنها تحت عنوان فرآیند توجیهی نامبرده می شود. عموما دروندادهای فرآیند توجیهی مرتبط با یک مسئول منجر به بروندادهای یک سازمان می شود، یعنی کلیه عملکرد آن سازمان با برنامه ریزی و تحت شرایط کنترل شده در راستای رفع و رجوع فعالیتهای مسئول مورد نظر معطوف می شوند.

مطمئنا در چنین شرایطی عملکرد آن سازمان منطبق با اهداف پیش روی آن نیست و مورد تصدیق ناظرین مربوطه قرار نمی گیرد چرا که بایستی سیستم آن سازمان بصورت منظم و از پیش برنامه ریزی شده برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب بنیان گذاری شود، هرچند این موضوع با حذف یک عنصر قابلیت بهبود پیدا می کند اما گاها مشاهده گردیده شرایط برخی سازمان ها تحت تاثیر تغییرات اساسی هم یکسان باقی مانده است و همواره دارای ضعفهای یکسان می باشد، در این موارد بایستی ملاحظات متعدد  مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا نتیجه ای مطلوب حاصل شود.

 

مهران سلطانی نژاد

مدیر مسئول

شناسه خبر : 154
تاریخ : 1399/9/10 17:23:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/glhEHS
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.