گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شگرد های اخیر کلاهبرداری؛
فروش خودروی کارکرده، داروهای لاغری و رهن و اجاره آپارتمان ، شگردهای اخیر کلاهبرداری سایبری
رییس پلیس فتا استان از اخذ بیعانه در قالب فروش خودروی کارکرده، داروهای لاغری و رهن و اجاره آپارتمان بعنوان شایع ترین شگردهای اخیر کلاهبرداری سایبری دو ماهه سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

سرهنگ "مهدی قاسمی" در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری پلیس، در این باره گفت: در تحلیل موضوعات پرونده هایی که از طرف مراجع قضایی به پلیس فتا استان از ابتدای سال جاری با عنوان مجرمانه کلاهبرداری سایبری ارجاع شده، مشاهده گردید که درصد بالایی از این جرایم با شگرد فروش خودروی کارکرده یا رهن و اجاره آپارتمان در سایت و اپلیکیشن آگهی محور دیوار و بخشی دیگری با شگرد فروش قرص های لاغری در صفحات اینستاگرامی صورت پذیرفته است.  

رئیس پلیس فتا استان بوشهر  در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی علیرغم آموزش ها و توصیه های مکرر پلیس فتا که به انحاء مختلف و با همکاری رسانه ها اعلام می گردد،همچنان فریب کلاهبرداران را خورده و با پرداخت بیعانه یا وجه معامله قبل از تحویل و مشاهده کالا یا موضوع مورد توافق یا ورود به لینک های جعلی پرداخت، دچار ضرر و زیان شده و همچنان جرم کلاهبرداری اینترنتی در صدر موضوعات پرونده های مالباختگان مراجعه کننده به پلیس فتا استان بوده، هرچند توفیقات خوبی در کشف و دستگیری مجرمین این حوزه در استان حاصل شده است.
 سرهنگ قاسمی در خاتمه با تاکید به اینکه پلیس فتا بصورت شبانه روزی همزمان با ا پی جویی جرایم سایبری و دستگیری مجرمین،در حوزه ارتقاء سواد رسانه و آگاهسازی عمومی با هدف پیشگیری از شکل گیری اینگونه جرایم و کاهش آسیب پذیری شهروندان برنامه های گسترده ای را اجرایی نموده ،بیان داشت : کاهش آسیب پذیری اینگونه جرائم با توجه بیشتر مردم به توصیه های پیشگیرانه پلیس نظیر پرهیز از پرداخت وجوه قبل از دریافت کالا و خدمات،خرید از سایت های معتبر و خودداری از مراجعه به صفحات نامعتبر اینستاگرامی برای تهیه مایحتاج خود و... و همچنین مشارکت فعالانه همه دستگاههای متولی به امید خدا محقق خواهد شد.

 

شناسه خبر : 15519
تاریخ : 1403/3/6 09:13:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/DPMFc7
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #کلاهبرداری #سایبری #پلیس فتا #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.