آخرین اخبار
لهستان هیچ جنگنده و سامانه دفاعی به ارتش اوکراین نمی دهد
لهستان با اشاره به تعداد محدود جنگنده‌های اف-۱۶ و سامانه پدافندی موجود در زرادخانه تسلیحاتی این کشور، گفت که ورشو به کی‌یف چنین تسلیحاتی نمی‌دهد

دست رد لهستان به اوکراین: نه جنگنده و نه سامانه پدافندی به شما می دهیم

 

 

 

ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان با اشاره به تعداد محدود جنگنده‌های اف-۱۶ و سامانه پدافندی موجود در زرادخانه تسلیحاتی این کشور، گفت که ورشو به کی‌یف چنین تسلیحاتی نمی‌دهد.

 

موراویتسکی در نحستین روز از اجلاس مجمع سیاسی اروپا گفت: تعداد جنگنده‌های اف-۱۶ ما خیلی کم است، بنابراین در حال حاضر، هیچ انتظاری از ما نمی‌رود که چنین تسلیحاتی به اوکراین بدهیم.

 

نیروی هوایی لهستان به طور رسمی ۴۸فروند اف-۱۶ در اختیار دارد که ۱۲ فروند آن از نسخه‌های آموزشی این جنگنده است. این کشور ۴۸ فروند جنگنده گلدن‌ایگل سبک از کره جنوبی و ۳۲ فروند اف ۳۵ از آمریکا سفارش داده اما این محموله‌‎ها هنوز به دست ورشو نرسیده است.

 

نخست وزیر لهستان ادامه داد: ما جنگنده‌های میگ خودمان که جنگ‌افزارهایی خوب هستند را(به اوکراین) داده‌ایم و به شدت هم از ما قدردانی شد.

 

ورشو پارسال با پیروی از اسلواکی، ۱۹ فروند از جنگنده‌های میگ-۲۹ ساخت شوروی را به کی‌یف ارسال کرد تا نیروی هوایی اوکراین تلفاتش را کاهش داده و جبران کند.

 

موراویتسکی همچنین یادآور شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از وی بابت تشکیل «ائتلاف اف-۱۶» قدردانی کرده است. نخست وزیر لهستان در اعمال فشار بر چندین عضو ناتو به منظور تامین اف-۱۶ ساخت آمریکا برای کی‌یف، نقش قابل توجهی ایفا کرده است.

 

 

 

شناسه خبر : 8467
تاریخ : 1402/3/12 12:50:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xlFdpE
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #جنم روسیه و اوکراین #لهستان #بسته کمک تسلیحاتی #وزارت دفاع لهستان #جنگنده های اف ۱۶ #سامانه پاتریوت #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.