گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مجوز استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف صادر شد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف با اولویت کارکنان این شورا موافقت کرده است

عبدالرضا مصری روز سه‌شنبه در همایش "وحدت، مهرورزی و صلح" در مشهد افزود: قانون شوراهای حل اختلاف نیز پس از ١٧ سال در مجلس به تصویب رسید و در مرحله تایید در شورای نگهبان است.

مصری ادامه داد: ابعاد مختلف اثر شوراهای حل اختلاف به صورت مناسب و کامل اطلاع رسانی نشده است این درحالی است که با فعال شدن این مراکز خیلی از اقدامات نامناسب نظیر «خون بس» به پایان خود رسید و با ایجاد شوراهای حل اختلاف فرهنگ سازش گسترش یافت.

خون‌بَس رسمی است که در گذشته مردم برخی از مناطق ایران برای جلوگیری از ادامهٔ جنگ و دعوا و پایان‌دادن به قتل و کشتار و اصلاح روابط خانواده‌ها به آن مبادرت می‌ورزیدند و برای تحکیم حالت صلح، معمولاً دختر فرد قاتل یا یکی از بستگان نزدیک او را به عقد پسر مقتول در می‌آوردند تا غائله پایان یابد. به این جهت به این نوع ازدواج "خون بس" می‌گفتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:دنیا به دنبال کاهش آسیب است و شوراهای حل اختلاف خیلی از موارد و اختلافات را بدون رسیدن آن به مراحل بالاتر حل می کنند.

مصری افزود:اعتماد و باور مردم به شوراهای حل اختلاف باید افزایش یابد چون شوراهای حل اختلاف از اطاله دادرسی جلوگیری می کنند.

شناسه خبر : 11451
تاریخ : 1402/7/11 07:56:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dseEX7
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #استخدام #مجلس شورای اسلامی #شورای حل اختلاف #شورا #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.