آخرین اخبار
مدیر حج و زیارت استان بوشهر: امسال ۸۸۰ زائر از استان بوشهر به حج مشرف می‌شوند
عبدلرسول رنجبر گفت: امسال ۸۸۰ زائر از استان بوشهر به همراه ۲۹ نفر از عوامل اجرایی و در مجموع ۹۰۹ نفر در ۷ کاروان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

همایش سراسری حجاج سراسر استان بوشهر صبح سه‌شنبه با حضور متقاضیان سفر حج تمتع، روحانیان کاروان، عوامل سفر و مسئولان حج و زیارت استان بوشهر برای مرور مناسک حج و بیان و شنیدن توصیه‌های بهداشتی و امنیتی در بوشهر برگزار شد. مدیر حج و زیارت استان بوشهر در کنار برگزاری این همایش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: امسال ۸۸۰ زائر به همراه ۲۹ تن از عوامل، در مجموع ۹۰۹ نفر از استان بوشهر به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. عبدالرسول رنجبر افزود: این زائران در قالب ۷ کاروان با چهار پرواز که دو پرواز در ۱۷ خرداد و دو پرواز در ۱۸ خرداد است از بوشهر به فرودگاه جده اعزام می‌شودند. او اضافه کرد: از این کاروان‌ها، یک کاروان ۱۶۰ نفری از زائران اهل سنت سراسر استان هستند و دو کاروان از زائران شهرستان بوشهر، یک کاروان از زائران شهرستان دشتستان، یک کاروان از زائران شهرستان‌های دیر، کنگان و جم، یک کاروان از زائران شهرستان‌های دشتی و تنگستان و یک کاروان نیز از زائران شهرستان‌های گناوه و دیلم با چهار پرواز راهی سرزمین وحی برای انجام حج تمتع می‌شوند. مدیر حج و زیارت استان بوشهر بیان کرد: در این همایش که با گردهمایی زائران سراسر استان برگزار شد، مناسک حج مرور و توصیه‌های بهداشتی و امینتی بیان شد. رنجبر خبر داد که کار‌های مقدماتی و آموزشی این سفر معنوی انجام شده، اطلاعات زائران برای صدور روادید به تهران فرستاده شده و حج و زیارت استان بوشهر به همران دیگر دستگاه‌های مرتبط آمادگی کامل برای برگزاری این سفر را دارد. او به آن دسته از زائرانی که هنوز واکسن مننژیت را تزریق نکرده‌اند، توصیه کردکه برای دریافت این واکسن به مراکز درمانی هلال احمر بروند و پس از تزریق کارت آن را دریافت کنند. مدیر حج و زیارت استان بوشهر درباره واکسن کرونا هم گفت: هر زائر بیت‌الله الحرام باید دو دوز واکسن کرونا مورد تأیید کشور عربستان را زده باشد و کارت آن را نیز به همراه داشته باشد. رنجبر با اشاره به این که کم‌سال‌ترین زائر استان بوشهر در این سفر ۲۲ ساله است، گفت:، چون پارسال برای سفر حج تمتع محدودیت سنی ایجاد شده بود و امسال چنین محدودیتی نیست، بیشتر زائران استان میان‌سال و کهن‌سال هستند. نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در سخنانی در این همایش گفت: توفیق سفر حج نعمتی است که خداوند نصیب حجاج کرده است؛ خداوند همه شما را به خانه خودش دعوت کرده و باید برای این نعمت سپاسگزار او بود. آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: حج عبادتی است که در آن آموزه‌ها و تعلیمات بسیاری هست و حجاج تلاش کنند بیشترین بهره را از این سفر معنوی ببرند. او ادامه داد: در حج تمامی اعمال باید برای خدا و رضایت خداوند باشد؛ انسانی که به حج می‌رود برای جبران گذشته و تبدیل شدن به آن‌چه است که خدا می‌خواهد؛ چون با حضور امام زمان (عج) است باید به‌گونه‌ای انجام شود که موجب دعا و شفاعت ایشان باشد. نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حج عامل وحدت میان مسلمانان جهان است و مناسک باید همگام با دیگر مسلمانان انجام شود. به دیگر حجاج کمک کنید تا ثواب معین‌الحاج را ببرید. همچنین برای والدین خود هم اعمال را با راهنمایی روحانی کاروان انجام بدهید تا ثواب این سفر بزرگ معنوی به آنان نیز برسد.

شناسه خبر : 7988
تاریخ : 1402/2/26 18:20:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/k1ahY1
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #حجاج #حج #زیارت #زائر #مشرف #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.