آخرین اخبار
مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد: شتاب پیشرفت پروژه‌های کاهش مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی  
مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی در نشست شورای هماهنگی اچ اس ئی با حضور مدیر کل اچ اس ئی وزارت نفت بیان کرد: با انجام پروژه كاهش مشعل سوزي تا پايان مرداد ماه سال 1403، حدود ۱۲۰۰ میلیون متر مکعب  در سال  در مجموع۱۲ پالایشگاه مجتمع کاهش مشعل سوزی نسبت به سال۱۴۰۱خواهيم داشت. 

به گزارش دریاکنار و نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهدی شفیعی مطهر در این باره گفت: پروژه كاهش  مشعل سوزي در 12 پالايشگاه پارس جنوبي تاكنون بیش از ۲۵ درصد پيشرفت داشته و انتطار داريم با تكميل اين پروژه در پايان مرداد 1403 مقدار مشعل سوزی از روزانه ۸٫۷ به ۵/۳ میلیون متر مکعب برسیم که درحال حاضر این مقدار به ۷/۴ رسیده است. 
 
وی افزود: با دستورات مقام محترم رياست جمهوري و مقام عالي وزارت نفت، طبق مصوباتي كه به مجتمع گاز پارس جنوبي ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل  ورود كرده‌ايم و اميد داريم در سايه تلاش و كارجهادي پروژه كاهش مشعل سوزي در پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي به سرانجام برسد.

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی در اين باره تصريح كرد: خوشبختانه همسو با پروژه كاهش مشعل سوزي در حوزه خريد، اجرا در بخش مزايده فروش گازهای مشعل هم اقدامات خوبي صورت گرفته  که مطابق گزارش مزایده گران در ۶ گروه در مرحله طراحی و تجهیز کارگاه هستند که پیش بینی میشود تا شهریور ۱۴۰۴ این پروژه‌ها به مرحله بهره برداری برسد و در حال حاضر حوزه خريد و اجرا همگام با هم پبشرفت‌هاي خوبي داشته است و برخی از انحرافات پروژه با تعریف برنامه اصلاحی تا اردیبهشت ۱۴۰۳ جبران می شود   
 
وي گفت: با پايان يافتن پروژه های فروش گازهای باقیمانده مشعل ساليانه بیش ازهزار ميليون مترمكعب دیگر كاهش خواهیم داشت.
  
شفیعی مطهر در ادامه بيان كرد: به لحاظ اهمیت موضوع گزارش پیشرفت پروژهها طی جلسات هفتگی با مشارکت مدیرعامل محترم مجتمع و مدیر محترم هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز رصد و پایش شده و برای چالش ها و گلوگاهها راهکار ارایه میگردد به گونه ای که اهداف ۹ پالایشگاه در برنامه های یکساله محقق شده و فقط در ۳ پالایشگاه چالش داریم.

شفیعی مطهر افزود: همچنین فرایند مزايده پالايشگاه‌هاي يازدهم و دوازدهم در حال اجرا بوده و پالايشگاه سيزدهم نيز در استانه‌ي تكميل و تحويل از شركت ملي نفت به شركت ملي گاز ايران است كه ان‌شاءالله كارهاي عملياتي در خصوص كاهش مشعل‌سوزي در اين پالايشگاه نيز انجام خواهد شد.

شناسه خبر : 13947
تاریخ : 1402/11/25 06:52:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7RiWcX
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مجتمع گاز پارس جنوبی #مشعل سوزی #نشست شورای هماهنگی اچ اس ئی #وزارت نفت #عسلویه #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.