آخرین اخبار
مدیرکل صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی وزارت صمت از ساخت شش فروند شناور یدک کش آتش خوار ASD در هرمزگان خبر داد
برای نخستین بار در کشور به طور همزمان شش فروند شناور یدک کش آتش خوار ASD در یکی از یارد‌های کشتی سازی هرمزگان در حال ساخت است.

روح الله ارجمندی مدیرکل صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی وزارت صمت در بازدید از صنایع کشتی سازی هرمزگان در بندرعباس از ساخت شش فروند شناور های تک و وپیشرفته از نوع یدک کش آتش خوار ASD  خبر داد و گفت: چهار فروند از آنها با قدرت ۴ هزار و ۴۰۰ اسب بخار و دو فروند دیگر با قدرت ۶ هزار اسب بخار است.

 ارجمندی افزود: این شناور‌ها به طول ۳۳ متر و عرض ۱۲ متر و در نوع طراحی و ساخت بدنه ،خطوط انحناء ،سیستم رانش بدون سکان  و گردش پروانه ۳۶۰ درجه را دارد.

وی گفت: با ساخت این شناور‌ها در داخل کشور علاوه بر ورود به جمع اندک کشورهای سازنده دنیا، وابستگی ما به کشور‌های دیگر از بین می‌رود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی وزارت صمت افزود: با ساخت شناور‌های آتش خوار یدکش پشتیبانی از حوزه استخراج و صادرات نفت، افزایش ایمنی در صنایع فراساحل و رفع نیاز سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد  می‌شود.

ارجمندی افزود: این شناور‌ها اوایل سال آینده به آب انداخته می‌شود و با مدل ماژول سازی توسط همکاری راهبردی چند سازنده ساخته شده و همینک ظرفیت ساخت ۱۵ تا۲۰ فروند در سال را دارا هستیم.
عمق داخلی سازی بالای ۵۰ درصد می باشد.

شناسه خبر : 13537
تاریخ : 1402/11/2 11:27:06
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4xzAPz
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی #روح الله ارجمندی #وزارت صمت #فروند شناور یدک کش #ASD #هرمزگان

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.