آخرین اخبار
معاون اقتصادی استاندار بوشهر از آغاز اجرای طرح احیای زیستگاه آبزیان بومی خلیج فارس خبر داد.
علی باستین ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه احیای زیستگاه و جمعیت گونه‌های آبزیان بومی خلیج فارس در استان بوشهر و تکثیر و پرورش ماهی شالک زرد باله با قدردانی از توجه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: طرح احیای زیستگاه آبزیان در مناطق ساحلی کنگان و عسلویه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه‌ها برای نخستین‌بار اجرایی می‌شود که درخور تحسین است.

به گزارش دریاکنار، معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ذخایر آبزیان خلیج‌فارس صدمه و خسارت دیده است گفت: در دهه‌های گذشته به سبب عوامل گوناگون از جمله فعالیت‌های صنعتی، حمل و نقل دریایی و دیگر عوامل انسانی، زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس دچار خسارت شده که معیشت صیادان و اشتغال این حوزه را دچار چالش و مشکلات گوناگون کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه احیای زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس در 2 شهرستان کنگان و عسلویه با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی پارس پارس و شرکت آریاساسول انجام می‌شود خاطرنشان کرد: این مهم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اجرایی می شود که جا دارد دیگر شرکت‌ها و صنایع مستقر در پارس جنوبی به این مهم و مشارکت در امر بهسازی ذخایر آبزیان خلیج‌فارس توجه ویژه کنند.

باستین، طرح‌های اقتصاد دریا را در اولویت برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها با رویکرد توسعه پایدار در مناطق ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس توسط سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت آریاساسول را کاری مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: این طرح ضمن اینکه در حفظ ذخایر آبزیان خلیج‌فارس اثربخش است در امنیت غذایی و معیشت جامعه صیادی نقش ویژه‌ای دارد.

وی فعالیت دست‌اندرکاران این مجموعه را به‌صورت داوطلبانه دانست و تأکید کرد: باید اینگونه فعالیت‌ها برای سایر شرکت‌های مستقر در عسلویه برای مشارکت در اینگونه عملیات به‌عنوان الگو معرفی شود.

 

منبع: روابط عمومی استانداری بوشهر

شناسه خبر : 13795
تاریخ : 1402/11/17 10:53:55
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/oS1mp3
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون اقتصادی استاندار بوشهر #احیای #زیستگاه آبزیان بومی #خلیج فارس #انعقاد #تفاهم‌نامه #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.