گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 مهارت‌آموزی برای سربازان وظیفه يك نوع ارزش افزوده است
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر، گفت: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به عنوان سرمایه‌های انسانی کشور، باید تبدیل به ارزش افزوده شود.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، سيد محمد جواد هاشمي در نشست با معاون تربيت و آموزش فرماندهي مرزباني استان بوشهر، اظهار داشت: همیشه فاصله ای بین صنعتگر و نیروی باتجربه وجود دارد که باعث بروز برخی مشکلاتی و هدررفت سرمایه های انسانی شده و موجب می شود نتوانیم از نیروی بادانش استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش‌های ما بر پایه اشتغال است،  ادامه داد: توانمندسازی در جهت ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از اوقات خدمت سربازی از اصلی‌ترین اهداف ارایه آموزش های مهارتی در پادگان های نظامی است.
هاشمي، بیان کرد: در نيمه نخست سال جاري  3 هزار  نیروی وظیفه در سطح استان بوشهر توانستند دوره آموزش فنی و حرفه‌ای خود را سپری کنند و این در حالی است که با وجود شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توانستیم شرایط خوبی را برای آنان فراهم کنیم.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر با بیان اینکه در کارگاه‌های مهارت آموزی، حداقل 96 حرفه شغلی به سربازان ارائه می‌شود،اضافه كرد: در مرحله نخست طرح مهارت آموزي سربازان، نیروهای وظیفه دوره استعدادیابی را پشت سر می‌گذارند و سپس بر اساس علاقه و همچنین بازار کار، فرد دوره‌های آموزشی را پشت سر گذارده و گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را دریافت می کند که در تخصص مربوطه ارزش بین المللی دارد.
هاشمي با اشاره به اينكه خدمت سربازی فرصتي مناسب براي کسب مهارت است و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بستری را برای افرادی که قرار است وارد بازار کار شوند فراهم می‌کند،افزود: سربازان باید در دوره سربازی فراگیری مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را افزایش بدهند و نباید تنها به دریافت یک گواهی‌نامه اکتفا کنند.
وي به اجراي طرح مهارت آموزي در محيط كار واقعي در پادگان هاي نظامي اشاره كرد و گفت: برخی از سربازان در کارگاه‌هایی که به کمک پادگان‌ها و اداره کل فني و حرفه اي تجهیز شده آموزش‌ها را دریافت می‌کنند اما برخی دیگر در قالب طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار» مهارت‌های لازم را کسب خواهند كرد.
هاشمي تصريح كرد: حدود ۴۵ درصد از مجموع افراد تحت پوشش آموزش، در قالب طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار» آموزش داده مي شوند و در پادگان‌ها کارگاه‌ها فعال زیادی در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند که باعث شده است این طرح در قالب پادگانی نیز اجرا شود.

شناسه خبر : 994
تاریخ : 1400/7/25 09:35:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VaknAW
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.