آخرین اخبار
موشک های چین می تواند تا خاک ناتو برسد
دبیرکل ناتو: چین همچنین یک چالش به شمار می‌رود؛ زیرا می‌بینیم که پکن در حال سرمایه گذاری هنگفتی روی قابلیت‌های جدید نظامی از جمله موشک‌های دوربرد است

موشک های چین می تواند تا خاک ناتو برسد 

 

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز در سخنانی ادعا کرد: چین همچنین یک چالش به شمار می‌رود؛ زیرا می‌بینیم که پکن در حال سرمایه گذاری هنگفتی روی قابلیت‌های جدید نظامی از جمله موشک‌های دوربرد است که می‌توانند به تمام خاک ناتو برسند!

 

دبیرکل ناتو در این ارتباط ادامه داد: البته این منطقه (شبه جزیره کره) نیز سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته، توانایی‌های دریایی وجود دارد.

 

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرد: در ژوئن سال ۲۰۲۲، ناتو در نشست سران خود در مادرید یک مفهوم راهبردی جدید را مورد پذیرش قرار داد. این مفهوم، سند کلیدی سازمان است که ارزش‌ها و اهداف اتحادیه را تأیید کرده و برآورد جمعی از وضعیت امنیتی ارائه می‌دهد. مفهوم ۲۰۲۲ می‌گوید که جاه طلبی‌های اعلام شده و سیاست‌های قهری چین منافع، امنیت و ارزش‌های ناتو را به چالش می‌کشد!

 

 

 

شناسه خبر : 5585
تاریخ : 1401/11/13 08:38:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/osMdJK
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #چین #ناتو #موشک بالستیک #سیاست خارجه #دبیرکل ناتو #تایوان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.