آخرین اخبار
ناتوانی مدیریت ارشد استان بوشهر در کنترل گرانی سرسام آور
گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیریت ارشد استان بوشهر آنچنان که باید و شاید نتوانسته است به خوبی با کنترل گرانی سرسام آور در این منطقه برخورد کند. دلایل این مشکل ممکن است شامل عدم آمادگی و آگاهی کافی از این بحران، عدم صدور هشدارهای موثر و عدم تدابیر واقعی برای رفع مشکل باشد.

با این حال، برای بهبود وضعیت، اقداماتی می توان انجام داد، برخی از این اقدامات شامل:

  • آگاهی و آموزش تیم مدیریتی و کارکنان مربوطه درباره شناخت بیشتر بحران های اقتصادی و آمادگی برای این بحران ها
  • تدابیر موثر برای کنترل بحران های اقتصادی در این استان، ازجمله بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و پیش‌بینی های بحرانی به صورت دوره‌ای و صدور هشدارهای مناسب
  • برنامه‌ریزی و اجرای تدابیر احتیاطی و موثر برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از بحران های اقتصادی
  • بررسی و تحلیل بازخوردها از بحران های گذشته و بهبود کارکردها و تدابیر برای آنها

با همکاری تیم مدیریتی استان، کارکنان و دیگر نهادهای مربوطه، می‌توان بهبودی بخشید و ناتوانی مدیریتی را در کنترل بحران‌های اقتصادی را کاهش داد.

به عنوان نمونه می‌توان از تدابیر موثر در کنترل گرانی سرسام آور به دست آمده در سایر نقاط جهان استفاده کرد.

همچنین در برخی کشورها، از تجهیزات و فن آوری های پیشرفته برای پیش بینی و هشدار دادن در مورد شرایط بحرانی استفاده کرد، با استفاده از این تجهیزات، می توان به دقت بیشتری به تشخیص گرانی سرسام آور و سایر بحران های اقتصادی پرداخت.

ضمنا، تدابیر پیشگیرانه مانند برگزاری دوره های آموزشی در مورد رفتار در برابر بحران های اقتصادی، ایجاد ایستگاه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی و ترغیب عمومی به یادگیری و اجرای تدابیر پیشگیرانه، همچنین برنامه ریزی مناسب برای پاسخگویی به هر گونه بحران و ارتقاء همکاری بین دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی می تواند در کنترل گرانی سرسام آور مثمر ثمر واقع شوند.

با توجه به اخبار و گزارشات در باره گرانی سرسام‌آور در استان بوشهر، می‌توان ناتوانی مدیریتی در کنترل این بحران را مطرح دانست، چرا که بارها استان بوشهر را گران ترین شهر ایران نامیده اند. گفته می‌شود که مدیریت ارشد استان، در برابر رویدادها ناتوان بوده و عملیاتی کنترلی که باید در مواقع بحرانی انجام می‌گرفت، رقم نزده است.

دلایل این ناتوانی ممکن است شامل عدم صدور هشدارهای مناسب و به موقع، عدم آمادگی و آگاهی کافی از بحران‌های اقتصادی، هماهنگی نامناسب بین دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، نبود برنامه‌ریزی و مدیریت موثر و ... می‌باشد.

 

به منظور رفع این مشکلات، باید بهبود و تقویت توانایی‌های دستگاه‌های دولتی برای مدیریت بحران‌ها، ایجاد تفاهم و هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و تدابیر موثری برای مقابله با بحران‌ها انجام شود، همچنین باید از تخصص خبرگان برای کمک به کنترل گرانی سرسام آور استفاده کرد، همچنین اصلاح سیاست‌ها و راهکارهای موثر در برابر بحران‌های اقتصادی نیز از مواردی است که باید در این زمینه پیگیری شود.

به طور خلاصه، مدیریت ارشد استان بایستی برای کاهش ناتوانی در مدیریت گرانی سرسام آور، باید به عمل‌گرایی و مدیریت راهبردی در کلیه بخش‌های مربوط به مدیریت بحران‌های اقتصادی پرداخته شود.

شناسه خبر : 6425
تاریخ : 1402/1/4 12:00:33
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bTGuVd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #گرانی #استاندار #مدیریت

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.