آخرین اخبار
نامزد‌های انتخابات به موازین قانونی پایبند باشند
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بوشهر گفت: از نامزد‌های انتخابات انتظار می‌رود به موازین قانونی باشند.

به‌گزارش دریاکنار، مهدی مهرانگیز در نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی افراد به‌صورت حضوری نسبت‌به انتخاب موکلان خود اقدام می‌کنند، در حالی که قبل از انقلاب یا انتخابات نبود یا اگر بود به صورت فرمایشی کسی معرفی می‌شد.

وی با تاکید بر این‌که نامزد‌ها یا طرفداران آن نباید با تخلف حق کسی را تضعیف کنند، افزود: از زمانی که اشخاص برای انتخابات ثبت‌نام می‌کنند تا زمانی که رأی‌گیری برگزار می‌شود افراد باید به حق الناس توجه کنند و اکنون که زمان رسمی تبلیغات آغاز نشده، چنان‌چه نامزدی تبلیغاتش را آغاز کند مصداق تضیع حق الناس است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به این‌که طبق قانون زمان رسمی تبلیغات ۸ روز قبل از روز رأی‌گیری است، اضافه کرد: در زمان حاضر تبلیغات هم در فضای مجازی و هم فضای حقیقی رصد می‌شود و دادگستری هم حسب ماده ۲۰ قانون انتخابات شعب ویژه‌ای را برای جرایم انتخاباتی تعیین کرده است که فوری به این جرایم رسیدگی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بیشتر مجازات جرایم انتخاباتی مجازات درجه ۶ و برای کارکنان دولت انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه تا یک سال است و در برخی موارد علاوه بر مجازات درجه ۶ یا درجه هفت، ۲ دوره محرومیت از داوطلبی انتخابات نیز در نظر گرفته شده است؛ در همین راستا از همه نامزد‌ها تقاضا داریم به موازین قانونی پایبند باشند.

مهرانگیز گفت: حتی اگر کسی رأی هم بیاورد و به اصطلاح انتخاب شده باشد نیز تا زمانی که در مجلس حضور نیافته قانون این اختیار را به هیأت‌های اجرایی و نظارت می‌دهد که موارد تخلف را گزارش کنند و حتی ممکن است انتخاب وی از اعتبار خارج شود و به مجلس راه پیدا نکند.

وی با اشاره به موضوع شفافیت مالی نامزد‌ها در انتخابات، تاکید کرد: هر نامزدی باید یک حساب خاص را مشخص کند و بر اساس قانون شفافیت مالی مصوب ۱۳۹۸ تمامی عملیات مالی خود را از طریق همین حساب انجام دهد و اگر غیر از این باشد ایراد قانونی دارد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر

شناسه خبر : 13936
تاریخ : 1402/11/24 11:39:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Ht4PxP
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #نامزد‌های انتخابات #ستاد پیشگیری از جرایم #تخلفات انتخاباتی #موازین قانونی #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.