گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نرخ آموزش احکام تجارت برای صدور پروانه کسب دراستان بوشهر کاهش یافت
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از کاهش نرخ آموزش احکام تجارت جهت صدور و تمدید پروانه کسب در استان بوشهر خبرداد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان بوشهر؛ ابوالقاسم محمد زاده در هفتمین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان در سال جاری افزود: دریافت پروانه کسب صنفی برای فعالین کسب و کار در سطح بازار الزامی بوده که جهت دریافت آن متقاضیان می توانند با مراجعه به اتاق اصناف شهرستان مربوطه طی چند فرآیند قانونی اقدام نمایند. محمد زاده با اشاره به اهمیت موضوع عنوان کرد: اشخاص حقیقی قبل از شروع هر نوع فعالیت کسب وکار یا حرفه ای، نسبت به درخواست پروانه کسب صنفی اقدام نموده و هر پنج سال یک بار، اقدام به تمدید آن نمایند. فعالیت بدون مجوز کسب و کار، قانونی نبوده و علاوه بر جریمه، منجر به پلمپ محل مورد نظر بمنظور کسب و کار بدون مجوز خواهد شد. وی بیان کرد: این فرآیند نه تنها از نظر قانونی ضروری است، بلکه به عنوان یک گام مهم در جهت ایجاد اعتماد و شفافیت در فعالیت‌های کسب وکار عمل میکند. وی خاطر نشان کرد: این مجوز به عنوان نشانه‌ای از مشروعیت و حرفه‌ایگری فعالیت‌های تجاری عمل میکند. از مراحل دریافت پروانه گرفته تا مدارک لازم، همه نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری زمانی و مالی در این فرآیند، سرمایه‌گذاری در پایداری و رشد آینده کسب وکار است.

 
شناسه خبر : 17681
تاریخ : 1403/7/16 07:09:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/7b3vEk
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صمت #تجارت #صدور پروانه #صنعت، معدن و تجارت #پروانه کسب #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.