آخرین اخبار
نظارت بر وضعیت بهداشتی واحدهای نمک‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نظارت بر وضعیت بهداشتی واحدهای نمک‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، حمید حبیبی نیا بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از شهروندان جهت تأمین آب شرب و تهیه غذا از واحدهای نمک‌زدایی که به ایستگاه‌های تصفیه آب در بین مردم شهرت دارند استفاده می‌نمایند نظارت بر وضعیت بهداشتی آن اماکن و استاندارد بودن پارامترهای میکروبی و فیزیک و شیمیایی آنکه بر سلامت مصرف‌کنندگان تأثیر دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در این راستا کارشناسان بهداشت محیط این مرکز به‌صورت ماهیانه اقدام به نمونه‌برداری باکتریولوژی و کلر سنجی از این واحدها در سطح شهرستان و آموزش‌های لازم در مورد میزان کلر باقیمانده در محل برداشت آب، میزان جامدات محلول، بهداشت فردی و ابزار کار را ارائه می‌نمایند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اهمیت بهداشت آب به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب، متصدیان و کارگران شاغل می‌بایست دارای کارت بهداشت و گواهینامه آموزش بهداشت باشند و در صورت داشتن بیماری‌های پوستی و یا علائمی مانند عطسه و سرفه از تماس مستقیم با آب و یا تجهیزات مرتبط خودداری نمایند.

وی تأکید داشت: افراد شاغل در این اماکن لازم است روزانه اقدام به کلر سنجی (حداقل چهار نوبت) و سنجش روزانه جامدات محلول (TDS) نمایند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر توضیح داد: میزان کلر باقیمانده در محل برداشت آب در واحدهای نمک‌زدایی حداقل 0.5 میلی‌گرم در لیتر و میزان مطلوب کل جامدات محلول یا همان TDS، ۲۵۰ میلی‌گرم در لیتر می‌بایست باشد.

وی تصریح کرد: متصدیان این صنف می‌بایست از روش کیت‌های چشمی و یا دیجیتالی (DPD) جهت کلر سنجی استفاده نمایند و سایر روش‌ها مورد تأیید نیست.

شناسه خبر : 14421
تاریخ : 1402/12/22 12:15:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JY4j5E
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #رئیس مرکز بهداشت #واحدهای نمک‌زدایی #نظارت #وضعیت بهداشت #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.