آخرین اخبار
💢 نیروی جوان ، پویا و با مهارت از مهمترین عوامل توسعه در هر جامعه ای است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: جهش تولید نیازمند جهش مهارتی در بکارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های کشور است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی ا داره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ، عبدالمجید دراهکی در آئین تجلیل از مدال آور استان بوشهر در رشته لوله کشی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت  از مهارت آموزی به عنوان موتور محرکی در جهت ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری یاد کرد که می تواند به تغییر نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور منجر شود.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خوب استان بوشهر در جهت حضور حداکثری در مسابقات ملی مهارت استفاده شود، افزود: توانمندی و استعدادهای جوانان این استان بیش از این است و باید با همت و پشتکار آنها و حمایت مسئولان استانی شاهد درخشش این افراد در رقابت های جهانی نیز باشیم.
دراهکی از جوانان و نيروي انساني به عنوان سرمایه های عظيم کشور ياد كرد و اضافه کرد: استان بوشهر داراي استعدادها و پتانسیل های سرشاری است که اين ظرفيت هاي بزرگ نوید بخش آینده ای روشن برای این استان است .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تبیین جایگاه مهارت در زندگی امروزی گفت: گسترش و توسعه آموزش هاي مهارتي و توانمندي از منابع كارآمد انساني راه را براي تحقق شعار سال جه هموار مي نمايد و اهتمام به اين مقوله نويد بخش افق روشن براي اشتغال پايدار جوانان است.
دراهکی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده است تا نیازهای بازار کار را مرتفع کند افزود: ۷۵ درصد کارآموزیانی که دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را به اتمام رسانده‌اند در همان دوره ای که آموزش دیده‌اند وارد بازار کار شده‌اند و این مهم نشان از نیازسنجی صحیح بازار کار و اجرای دقیق برنامه‌های آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه استقبال والدین برای حضور و شرکت فرزندان و جوانان در دوره‌های مهارتی بسیار پایین است تصریح کرد: اهمیت والدین به مدرک‌گرایی یکی از عوامل عدم حضور فرزندان خود در دوره‌های مهارت‌آموزی است که طی سالیان متمادی در فرهنگ مردم این مرز و بوم رسوخ کرده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه از کودکی فرزندانمان را با فرهنگ مهارت‌آموزی و لزروم فراگیری مهارت آشنا نمی‌کنیم  و این فرهنگ نهادینه نشده است تاکید کرد: شاید این اشکال برگرد به متولیان امر که از دوران دبستان همانند بسیاری از کشورها در حوزه مهارت‌آموزی به فرزندان ترویح فرهنگ مهارت آموزشی یادآوری  نشده است.
دراهکی  با اشاره به تدوین هشت هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: هیچ کمبودی از نظر ظرفیت‌های مهارتی احساس نمی‌شود.
وی با بیان  اینکه تلاش گسترده‌ای را داشته‌ایم تا آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازها و شرایط استان بوشهر ارائه شود،گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص در حوزه های مورد نیاز صنایع استان بوشهر دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در پایان با بیان اینکه نگاه تحول گرایانه به فنی و حرفه ای انگیزه بالایی ایجاد می کند، از مهارت آموزی به عنوان موتوری محرکی در رفع معضل بیکاری یاد کرد که می تواند نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور را تغییر دهد.

شناسه خبر : 803
تاریخ : 1400/6/8 09:41:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/UdxBml
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.