گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
سهمیه بنزین شهریور، امشب واریز می‌شود
ساعت ۲۴ امشب، ششمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۱ به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

ساعت ۲۴ امشب، ششمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۱ به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

بامداد جمعه سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

 

واریز سهمیه بنزین مهر 1401

براساس اعلام شرکت ملی پخش، هفتمین مرحله واریز سهمیه بنزین 1401 در ساعت صفر بامداد جمعه، یکم مهرماه، در کارت سوخت خودروها شارژ می‌شود. میزان واریز سهمیه بنزین مهر 1401 برای خودروهای شخصی، همچنان 60 لیتر بوده و برای خودروهای دوگانه‌سوز نیز معادل 30 لیتر و سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها هم 25 لیتر است.

برای سایه وسایل نقلیه نیز هیچگونه تغییری نسبت به ماه‌های قبل، نداشته است. میزان واریز بنزین برای خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز براساس جدول سهمیه بندی سوخت خواهد بود. گفتنی است دور دوم سهمیه بندی بنزین، از روز جمعه 24 آبان 1398 شروع شده و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

سقف ذخیره بنزین در کارت سوخت

همانطور که می‌دانید، دور دوم سهمیه بندی بنزین، از روز جمعه مورخ 24 آبان‌ماه 1398 تا به امروز، ادامه داشته است. حداکثر میزان ذخیره سهمیه بنزین در کارت سوخت خودروها 540 لیتر یا معادل 9 ماه متوالی است و بیشتر از این مقدار، امکان شارژ کارت سوخت وجود ندارد.

بعنوان مثال اگر تا پایان فروردین‌ماه، 530 لیتر در کارت سوخت‌تان ذخیره کرده باشید، سهمیه بنزین جدیدتان برای اردیبهشت‌ماه، تنها 10 لیتر خواهد بود.

واریز سهمیه بنزین جبرانی

 

واریز سهمیه بنزین جبرانی

آبان 1400: با اعلام شرکت ملی پخش، سهمیه بنزین آذرماه 1400 به همراه سهمیه جبرانی سوخت (بدلیل قطع سامانه سوخت در آبان) از بامداد روز دوشنبه، یکم آذرماه، در کارت سوخت خودروها واریز می‌شود.

سهمیه بنزین آذرماه، هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته و برای خودروهای شخصی معادل 60 لیتر، خودروهای دوگانه‌سوز معادل 30 لیتر و سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها نیز 25 لیتر است. اما سهمیه جبرانی برای انواع وسایل نقلیه نیز فقط یکبار و بصورت زیر واریز می‌شود:

  • سهمیه جبرانی 5 لیتر: موتورسیکلت.
  • سهمیه جبرانی 10 لیتر: خودرو شخصی، وانت کم مصرف، وانت پرمصرف دوگانه، کامیون دوگانه.
  • سهمیه جبرانی 20 لیتر: سواری عمومی دوگانه، تاکسی دوگانه، تاکسی بین شهری دوگانه.
  • سهمیه جبرانی 30 لیتر: سواری عمومی بنزینی، تاکسی بنزینی، تاکسی بین شهری بنزینی، انواع آمبولانس.
  • سهمیه جبرانی 40 لیتر: اتوبوس، مینی بوس بنزینی، تاکسی ون بنزینی.

تغییر زمان واریز سهمیه سوخت کامیون

مرداد 1400: آقای دغاغله (مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری) ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع پیمایش، گفته که مدت زمان شارژ کارت سوخت خودروهای سنگین، از 30 روز به 15 روز کاهش یافته است و قرار است در آینده، به یک هفته نیز برسد. وی همچنین گفته که تا چندی پیش، عملکرد هر کامیون را به کارت سوخت آن واریز می‌شد اما ایده‌آل این است که میزان سوخت واریزی هر کامیون به ازای هر بارنامه، باشد.

شرایط واریز سهمیه بنزین پلاک معلولان

دی 1399: با اعلام شرکت ملی پخش، سهمیه بنزین خودروهای پلاک معلولان، مشخص شده است. میزان واریز سهمیه سوخت «خودرو بنزینی» برای پلاک معلولان، معادل 100 لیتر خواهد بود اما در صورتیکه آنها دارای «خودرو دوگانه‌سوز» باشند، واریز سهمیه بنزین آنها معادل 70 لیتر در ماه است.

شناسه خبر : 2922
تاریخ : 1401/5/31 08:15:34
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1J8wkM
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #سهمیه بنزین #دریا کنار #سوخت #سهمیه

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.