آخرین اخبار
واشنگتن تصمیم به ارسال موشک های دوبُرد برای جنگ روسیه دارد
دولت آمریکا تصمیم دارد موشک دوربرد به اوکراین ارسال کند

دولت آمریکا تصمیم دارد موشک دوربرد به اوکراین ارسال کند

 

 

 

 

به گزارش دریاکنار: 

واشنگتن ممکن است سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) یا «سامانه موشکی چندگانه هدایت شونده»(GMLRS) مجهز به بمب‌های خوشه‌ای را به کی‌یف بفرستد، اما این تصمیم نهایی نیست و همچنان ممکن است به نتیجه برسد.

 

به نوشته رویترز، دولت بایدن «ماههاست که با تصمیم گیری در موردATACMS دست و پنجه نرم کرده است، زیرا نگران است ارسال این محموله به عنوان اقدامی بیش از حد تهاجمی علیه روسیه تلقی شود.»

 

همچنین خبرگزاری رویترز اوایل شهریور به نقل از «منابع آگاه در دولت آمریکا» اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد در بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، برای اولین بار گلوله‌های حاوی اورانیوم‌ضعیف‌شده را نیز برای ارتش اوکراین ارسال کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است هفته آینده ارسال این نوع مهمات را به اوکراین اعلام کند.

 

به گفته منابع رویترز، این نوع گلوله‌ها از تانک‌های آمریکایی «آبرامز» شلیک می‌شوند و دولت آمریکا انتظار دارد که گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده این امکان را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهند که در مقابله به تانک‌های روسی عملکرد بهتری داشته باشند. ارزش بسته حمایتی جدید آمریکا به ارتش اوکراین بین ۲۴۰ تا ۳۷۴ میلیون دلار خواهد بود.

 

اوایل فروردین امسال وزارت دفاع انگلیس نیز اذعان کرد که گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است؛ اقدامی که با اعتراض شدید روسیه و نهادهای حقوق‌بشری در انگلیس روبرو شد.

 

«سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گفت: این گامی جدی به سوی تشدید بیشتر تنش است. اظهارات برخی از نمایندگان غربی مبنی بر اینکه هیچ چیز وحشتناکی وجود ندارد، هیچ جایی استفاده از مهمات با اورانیوم ضعیف شده منع نشده است و ما هیچ کنوانسیونی را نقض نمی‌کنیم؛ جای تعجب دارد. به یاد داشته باشید که نتایج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در یوگسلاوی و عراق، زمانی که ده‌ها هزار غیرنظامی و نیروهای ناتو متحمل آسیب شدند، چه شد. افزایش شدید بیماری‌های سرطانی و سایر بیماری‌های خطرناک، همچنین خاک برای چندین دهه آلوده بود.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در واکنش به ابتکار انگلیس در ارتباط با تحویل تسلیحاتی با اورانیوم ضعیف شده به کی یف اعلام کرد: غرب تصمیم گرفته است با فدراسیون روسیه تا آخرین اوکراینی بجنگد نه در کلام، بلکه در واقعیت. اگر انگلیس گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین برساند، روسیه مجبور به واکنش خواهد شد.

 

 

 

 

شناسه خبر : 11020
تاریخ : 1402/6/23 09:03:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/a5xsAw
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #جنگ روسیه و اوکراین #دولت جو بایدن #وزارت دفاع روسیه #سامانه موشک های دوربرد #بسته های تسلیحاتی #ولادمیر پوتین #زلنسکی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.