آخرین اخبار
پاییز امسال تانک های دست دوم آمریکایی به اوکراین می رسند
آمریکا وعده ارسال ۳۱ دستگاه تانک را به کی‌یف داده است. نشریه پولیتیکو در اواخر جولای گزارش داد

۳۱ دستگاه تانک " آبرامز " دست دوم پاییز امسال راهی کی یف می شود

 

به گزارش دریاکنار: 

دوگلاس بوش، معاون وزیر ارتش آمریکا در امور لجستیک و فناوری گفت که نخستین محموله تانک‌های آمریکایی آبرامز تا اوایل پاییز به دست اوکراین خواهد رسید.

 

بوش گفته که تانک‌ها آماده تحویل است اما «تجهیزات باید ابتدا به اروپا و سپس به اوکراین تحویل داده شوند.» به گفته وی، واشنگتن در نظر دارد تا برای نیروهای اوکراین، مهمات، لوازم یدکی و تجهیزات سوختی فراهم آورد و همه این موارد در محموله تانک‌های آبرامز به دست کی‌یف خواهد رسید. وی اضافه کرد که «بنابراین، محموله فقط محدود به تانک نیست و یک مجموعه کامل به همراه آن ارسال خواهد شد.»

 

آمریکا وعده ارسال ۳۱ دستگاه تانک را به کی‌یف داده است. نشریه پولیتیکو در اواخر جولای گزارش داد که تنها بین ۶ تا ۸ دستگاه از تجهیزات و ادوات جنگی سنگین ممکن است تا سپتامبر به اوکراین برسد.

 

به نوشته رسانه‌های غربی، ارتش آمریکا در ماه مه در آلمان، آموزش کار با تانک‌های آبرامز را به اپراتورهای اوکراینی آغاز کرد. یکی از مقامات پنتاگون گفته است که این دوره آموزشی ۱۰ هفته‌ای تا آگوست به پایان می‌رسد.

 

پنتاگون در ابتدا قصد داشت تا از نسخه جدیدتر این تانک‌ها به نام M۱A۲ برای آموزش استفاده کند اما در مارس نظرش را تغییر داد و مدل M۱A۱ دست دوم استفاده شده در افغانستان را انتخاب کرد. نیوزویک و پولیتیکو پیش‌تر گزارش کرده بودند که تجهیزات «حساس و محرمانه» تانک‌های ساخت آمریکا پیش از ارسال به اوکراین، از آنها خارج خواهد شد.

 

 

 

 

 

شناسه خبر : 10121
تاریخ : 1402/5/18 14:01:37
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/X9rt9i
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین #تانک آبرامز #بسته کمک تسلیحاتی #جنگ روسیه و اوکراین #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.