گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
برای شهادت آیت الله رئیسی و همراهان،
پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری
مقامات لشکری و کشوری در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند

مقامات لشکری و کشوری در پیام‌هایی جداگانه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی درپی شهادت رئیس‌جمهور ‌

 

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان پیام تسلیت صادر کرد.

 

 مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

 

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خبر شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان و بی بهره شدن از خدمتگزاران مخلص مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

 

مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود و در همه عرصه ها چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آنچه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می دهم اینست که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده است.

 

بی شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه الله الاعظم  (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمت گزاران ادامه خواهد یافت.
لازم می‌دانم یاد امام جمعه مردمی تبریز حجت الاسلام والمسلمین شهید آل هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم.

 

در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می‌نمایم.»

 

حسین نوری همدانی

 

۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

 

منصوری: آیت الله رئیسی نقطه امید ما بود

 

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: از طرف خودم و سایر اعضای دولت ضایعه اسفناک شهاد آیت‌الله رئیسی و همراهانش را ربه محضر ولی عصر و رهبر انقلاب و مردم تسلیت می‌گویم.

 

وی افزود که آیت‌الله رئیسی نقطه امید ما بود. مرد جهاد و مبارزه و کار شبانه‌روزی بود.

 

«جهانگیری» شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

 

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

  إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 سقوط بالگرد حامل رییس محترم جمهور و همراهان لحظات سختی را بر کشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به میهن رسید. خداوند حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی  رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله آیت الله آل هاشم امام جمعه عزیز تبریز ، دکتر امیرعبداللیهان  وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی و مسئول تیم حفاظت را قرین رحمت خویش فرماید و به خانواده های سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بیشتر خدمت، و به ملت شریف و آگاه ایران وحدت و همبستگی و قدرت عبور از نگناها و نگرانی ها عنایت فرماید.
 من این مصیبت جانگداز را به مقام معظم رهبری و ارکان نظام و دولت و مردم تسلیت می گویم. ملت هوشیار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است که می تواند حوادثی سخت را از این دست با سرمایه توکل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب آوری خویش و امید به آینده پشت سر بگذارد.
 اکنون هم زمان آن است که تمامی جریان های سیاسی به رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف نظرها، به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تامین آرمان و خواسته های ملت بیندیشند و در این راه بکوشند.
  

خداوند حافظ و ناصر این ملک و ملت باد.»

 

پیام تسلیت ظریف

 

محمدجواد ظریف عنوان کرد: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

 

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

 

انالله و انا الیه راجعون

 

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

 

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

 

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

 

پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان: صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی شهید رئیسی در تمام ادوار بود

 

 وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست

 

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید ایراهیم رئیسی و همراهان در سانحه سقوط هلیکوپتر، یادگار امام پیام تسلیتی را صادر کرد.

 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین در پی می آید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

 

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

 

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

 

همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

 

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

 

بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله

 

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شهادت رییس‌جمهور را تسلیت گفتند

 

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی شهادت رییس‌جمهور، وزیر امورخارجه و هیات همراه ایشان را تسلیت گفتند.

 

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت رییس‌جمهور، وزیر امورخارجه و هیات همراه ایشان را تسلیت گفتند.

 

متن پیام تسلیت «شارلی انویه تکیه»، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، «همایون سامه یح نجف آبادی»، نماینده مردم کلیمیان ایران، «آرا شاوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران، «روبرت بگلریان» نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران و« اسفندیار اختیاری»، نماینده زرتشتیان ایران به شرح زیر است:

 

به نام خدا

 

بازگشت همه به سوی اوست

 

به هر روی اراده خداوند بر این قرار گرفت که در پی حادثه جانسوز سقوط بالگرد رئیس جمهور گرانقدر ایشان و همراهان در مسیر خدمت به اعتلای کشور عزیزمان به دیدار حضرت اش راهی شوند.

 

اینجانبان نمایندگان جوامع ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی شهادت جنابان آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور حضرت آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی، نیروی نظامی ، خلبان کمک خلبان و کادر پرواز خدوم را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده ها و بازماندگان آن عزیزان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض نمائیم و آرزوی صبر و سلامت داریم.

 

بر این باوریم که در سایه رحمت واسعه خداوند و تدابیر داهیانه رهبری ایران عزیز این آزمون و گذرگاه شکیبایی و استقامت را به سلامت و استواری از سر خواهد گذراند و برگ جدیدی از کوشایی و پویایی را خواهد گشود.

 

محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش را از دست دادیم

 

محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد، را تسلیت گفت.

 

محمود پاک نیت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور کشورمان گفت: از مسئولانی که پس از این حادثه ناگوار و در غیاب رئیس‌جمهور مسئولیتشان سنگین‌تر خواهد شد، قدردانی می‌کنم.

 

محمود پاک‌نیت، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در حادثه سقوط بالگرد، گفت: متاسفانه رئیس جمهوری پرتلاش و پرکار را از دست دادیم. امروز به دلایل مختلف دچار یک بی‌ثباتی شده‌ایم که از دست دادن سید بزرگوار ممکن است این بی‌ثباتی را تشدید کند.

 

وی افزود: زمانی که سرپرست خانواده یا مسئول یک کشور از دست برود، تمام خانواده به هم می‌ریزد، رئیس جمهور نیز حکم پدر خانواده و جامعه را داشتند، چراکه جامعه و کشور بخش بزرگتر خانواده محسوب می‌شود و امروز پدر خانواده را از دست دادیم و زبانم از چنین رخداد تلخی قاصر است.

 

این بازیگر تلویزیون ضمن آرزوی صبوری برای خانواده شهدای این حادثه و همسر و فرزندانشان، عنوان کرد: امیدوارم روحشان شاد و جای ایشان در بهشت باشد. در این راستا از مسئولانی که پس از این حادثه ناگوار و در غیاب رئیس‌جمهور مسئولیتشان سنگین‌تر خواهد شد، قدردانی می‌کنم.

 

دختر امام خمینی (ره) شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت

 

دکتر زهرا مصطفوی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی شهادت رئیس جمهوری ایران اسلامی و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

 

 دکتر زهرا مصطفوی فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور پیامی شهادت رئیس جمهوری ایران اسلامی و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

 

متن پیام دکتر زهرا مصطفوی بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

انا لله و انا الیه راجعون 

 

با نهایت تاسف خبر رحلت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان را در روز ولادت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام  دریافت کردم که باعث تالم شدید شد.

 

اینجانب عروج شهادت گونه رئیس جمهور خدوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم رئیسی را که به واقع با تمام وجود توجهش به کار برای مردم بود، به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله و ملت غیرتمند ایران عزیز و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و برای همه این عزیزان علو درجات را از خداوند منان خواستارم. 

 

بر خود لازم میدانم همچنین یاد و نام وزیر خارجه مجاهد و حامی فلسطین عزیز جناب آقای دکتر  و سایر همراهان را گرامی بدارم و شهادت این عزیزان را به خانواده های مکرمشان عرض تسلیت داشته باشم. 

 

اگرچه فقدان این خادمان ضایعه ای جبران ناپذیر است اما تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از ایثار و جانفشانی خدمتگزارانی  بوده است که پرچم پیشرفت انقلاب را در دو عرصه داخلی و خارجی به اهتزاز درآورده و پس از این نیز به دست خدمتگزاران دیگری به یمن وجود پر برکت و با صلابت ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای، اعتلا خواهند بخشید. ان شاءالله

شناسه خبر : 15478
تاریخ : 1403/3/4 11:58:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/OwQcbZ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پیام تسلیت #آیت الله رئیسی #آذری جهرمی #ظریف

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.