آخرین اخبار
پیام کسانی که رای سفید در صندوق ها انداختند، چه بود؟
فعال سیاسی اصولگرا گفت: حضرت آقا در رهنمودهای خودشان تاکید بسیار بر مشارکت داشتند و مقصودشان مشارکت حداکثری مردم بود و لازمه حضور مردم داشتن نامزدهای مختلف از جریان و سلیقه‌های مختلف است که متاسفانه شورای محترم نگهبان به جای تلاش برای مشارکت حداکثری مردم، بر تعداد نامزدهای بلااثر اضافه کرد.

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران درخصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ۱۱ اسفند دارای پیام روشنی بود، چراکه با وجود اینکه هم ما در جریان اصولگرایی تلاش کردیم مردم را پای صندوق رای بیاوریم ولی باز هم موفق نشدیم نتیجه مطلوب و موردنظرمان را بگیریم. انتخابات ۱۱ اسفند در تراز جمهوری اسلامی نبود ولی پیام روشنی برای کسانی داشت که انحصاری فکر می کنند.

وی ادامه داد: کسانی که رای سفید در صندوق ها انداختند و یا حرف دلشان را روی برگه رای به جای اسامی نامزدها نوشتند، این‌ها اصل نظام را قبول دارند و حتی انتخابات را قبول دارند و پذیرفته‌اند که مسیر اصلاح کشور از طریق صندوق رای است، اعتراض این بخش از جامعه به نگاه یک‌سویه و جریانی شورای نگهبان به انتخابات بود که در ردصلاحیت‌های گسترده رخ نمایی کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در واقع این دوره شورای نگهبان به انتخابات آب بسته بود. به تعداد نامزدها به صورت فله‌ای اضافه شده بود و با استفاده از همین شلوغی، نامزدهای تاثیر گذار که پایگاه اجتماعی قوی داشتند را حذف کرده بودند. کسانی که آراء باطله دادند گزینه مورد نظر خودشان را در بین لیست طویل نامزدها پیدا نکردند چون همه کاندیداها کپی هم بودند که در ماشین تصمیم‌سازی پشت دیوار تکثیر شده بودند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: متاسفانه در جریان اصولگرایی همه خود مجتهد‌پندار و مفسر شده‌اند، فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را می‌شنوند ولی تفسیر به رای می‌کنند. حضرت آقا در رهنمود های خودشان تاکید بسیار بر مشارکت داشتند و مقصودشان مشارکت حداکثری مردم بود و لازمه حضور مردم، داشتن نامزدها از جریان و سلیقه های مختلف است که متاسفانه شورای محترم نگهبان به جای تلاش برای مشارکت حداکثری مردم، بر تعداد نامزدهای تاکثیری بلا اثر اضافه کرد. 

عزیزی در ادامه ابراز داشت: گروه دیگری هم که در انتخابات شرکت نکردند، باهم متحد شده بودند تا اعتراض خودشان به وضع موجود را از تریبون سکوت فریاد بزنند. من از عزیزانی که در جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان قرار دارند خواهش می‌کنم به جای موضع گیری و یا گله مندی از از این سخنان، پیام روشن انتخابات را دریافت کنند و نسبت به رفع نواقص و جلب دوباره اعتماد مردم اهتمام ورزند.

عزیزی در خصوص وضعیت پیش آمده برای محمد باقر قالیباف و ریزش آرا و سقوط محبوبیت وی گفت: ریزش آراء قالیباف به راحتی قابل پیش بینی بود و من این موضوع را شش ماه قبل از انتخابات به تیم ایشان اطلاع داده بودم. مشکل اصلی جناب آقای قالیباف این است که نخ واصل حلقه یاران ایشان از جنس قومیتی، اهل مشهد بودن و یا مدلی مشابه ارباب و رعیتی است. قالیباف هیچ وقت نتوانسته است یارانش را برمبنای ایدئولوژی و اعتقادی سامان دهد. اغلب کسانی در ستادهای قالیباف مسئولیت می‌گیرند که درک درستی از مناسبات سیاسی ندارند و توانایی ایجاد گفتمان و حتی حضور در مباحث را ندارند.

وی ادامه داد: قالیباف در انتخابات ۹۲ از همین یاران مشهدی خود ضربه خورد و همان ضربه به صورت خفیف‌تر امسال تکرار شد. برای قالیباف در مجلس دوازدهم چالش های زیادی را پیش بینی می‌کنم‌. برای رسیدن دوباره به ریاست مجلس مجبور است با طیف‌های درون مجلسی‌منتقدان خود مقابله یا مصالحه کند و در هر دو صورت تا پایان با با چالش‌های مختلفی مواجه خواهد بود./ایلنا

 
شناسه خبر : 14328
تاریخ : 1402/12/16 06:18:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/NnN7xU
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #فعال سیاسی #صندوق #رای سفید #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.