آخرین اخبار
💢چرا رئیسی میتواند گزینه خوبی باشد؟
اندر حکایت انتخابات در ایران بویژه انتخابات 1400 که اندر های زیادی دارد و حکایت هایی متفاوت!

چندماه پیش تحلیلی از ترکیب  افرادی که به انتخابات ورود خواهند کرد و آرایش تاکتیکی احزاب  نوشتم که امروز قابل لمس است
 البته شورای نگهبان اتفاقات غیر منتظره ای را رقم زد که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بود و صدای خیلی از تحلیل گران و جناح اصلاح طلب را درآورد نه تنها اصلاح طلب ها بلکه رهبر انقلاب نیز اعتراض خود را بصورت شفاش بیان کرد و حتی تاکید بر جبران نمود.
بگذریم که حداقل چند گزینه پتانسیل بالایی برای ورود داشتند و حقشان پایمال شد از جمله  لاریجانی جهانگیری پزشکیان!!
فارغ ازاینکه اعتماد مردم و احتمالا مشارکت هم دچار ریزش شود، زیاد است .
ولی
رئیسی گزینه خوبی است 
منصفانه برخورد کنیم
اول:
رئیسی  مهربان است . شاید ایراد  بگیرند و بگیرید که در سال 67 فلان اتفاق افتاده در این سه سال ریاست او بر  قوه ی قضاییه فلان اتفاقات  افتاده و البته  همه ی اینا در جای خود قابل بحث است 
با اینحال رئیسی مهربان است در مناظره های 96 و 1400 چنین چیزی مشخص و معلوم بود حالا اگر در آینده تغییری ایجاد شود ملاک حال افراد است(بقول دوستان اصوالگرا)
دوم
جرات اقدام مستقیم تر را دارد
مستقیم تر یعنی اینکه  به هر دلیل از جمله  پشتوانه ای که حاکمیت برایش ایجاد کرده و یا بدلیل کارکتری که در رهبری سیستم  کاری او وجود دارد.
سوم اینکه اصلا حرفای پوپولیستی و حرکات آنچنانی مانند احمدی نژاد انجام نمیدهد و کم حرف است  راحت حرف میزند و اتفاقا ساده (سخران خوبی نیست ولی جامعه به سخران نیاز ندارد!!)

چهارم : شعارهای بسیار اصلاح طلبانه دارد از 96 که مردم و ما اورا شناخته ایم  شعارهای تند اصولگرای از جنس زاکانی نداده و اقدام تندی از نوع مجلسی ها هم انجام نداده است. و حتی علیرغم اینکه با حمایت صدرصد اصوالگرایان وارد انتخابات شده ولی روز ثبت نام خود را مستقل عنوان نمود .

پنجم بسیار ناجوانمردانه در قضیه تتلو مورد هجمه قرار گرفت در صورتی که دیدار با تتلو نه تنها نقطه ی ضعف نبود بشدت نقطه قوت محسوب میشود هر چند که تبلیغاتی بوده باشد. ریس جمهور باید رئیس جمهور همه باشد حتی تتلو
ششم 
شهامت دارد
در بحث گرانی بنزین در سال 98 وقتی که کشور دچار هرج و مرج شد پیامی در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که رئیسی بشدت با گران شدن بنزین مخالف بوده است که در آن موقعیت هرکسی جای ایشان بود باتوجه به اینکه سمت اجرایی نداشت در آن شرایط سکوت میکرد(هرچند در مناظره های اخیر این اقدام بزرگ را کمی فدای تبلیغات کرد و پا پس کشید) ولی درآن موقعیت حساس شهامت نشان داد. و پیامی که در فضای مجازی دست به دست میشد را تکذیب کرد.
ششم :اگر برجام به سرانجام برسد خب تحریم ها برداشته میشود(و باید از روحانی و تیم وزارت خارجه قدارنی ویژه ای کرد) ولی اگر بدون رفع تحریم ها بتواند تاثیر مثبتی در وضع معیشت مردم و اشتغال ایجاد کند و نرخ رشد اقتصادی را به مثبت 6 برساند کار بزرگی انجام داده و چهارسال دوم را با خیال راحت رای خواهد آورد
هفتم : پتانسیل استفاده از نیروهای کارآمدرا دارد اگر بتواند بر سیاستهای تند حزب حامی غلبه کند و افردا توانمند از حزب رقیب  را در کابینه جای دهد رئیس جمهور خوبی خواهد بود و احتمالا مردم انتخابات بدون حضور لاریجانی و پزشکیان و جهانگیری را فراموش کنند.
و  خدشه ای که به انتخابات وارد شده را ترمیم کند.
هشتم : و حسن ختام  تا الان که هنوز رئیسی ریس جمهور نیست میتواند رئیس جمهور خوبی باشد
ولی براساس آمار پایان چهارسال و قیاس با دولتهای قبل و متغیرهای موجود در کشور باید سنجید.

 

وحید حسن احمدی

شناسه خبر : 613
تاریخ : 1400/3/22 11:16:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/gnRTVR
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.