آخرین اخبار
💢چه عواملی فاجعه زیست‌محیطی خلیج فارس را رقم زده‌اند؟
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد آبشیرین کن‌ها و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا را از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس عنوان کرد.

احمد لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفری که به عسلویه داشت، گفت: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشور‌های منطقه، تا سال ۲۰۵۰ خلیج فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

او ساخت آبشیرین‌کن‌ها و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا را از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس اعلام کرد و افزود: جنگل‌های حرا نقش بسزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج فارس و کاهش کربن آبی دارند.

لاهیجان‌زاده که در دهه ۱۳۸۰ چند وقتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بوده، تاکید کرد که صنایع مستقر در این استان باید در تولید نهال مشارکت داشته باشند و هر کدام قدمی در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست بردارند.

در سفر معاون سازمان حفاظت محیط زیست به عسلویه، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پتروشیمی پردیس و این سازمان به مناسبت چهارم مرداد روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو در این مجتمع پتروشیمی برگزار شد.

 رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس در این مراسم گفت: رسالت ما در پتروشیمی پردیس کمک به تولید غذای کافی برای مردم ایران و جهان است و برای دستیابی به این رسالت خطیر با رعایت اصول زیست محیطی به تولید محصول با کمترین میزان آلایندگی  محیط زیستی دست یافته‌ایم.

سعادت معتمدی افزود: پتروشیمی پردیس تا کنون فعالیت‌های موثری در ایجاد کمربند سبز در منطقه و حمایت علمی و مالی از طرح‌های زیست محیطی داشته و این حمایت‌ها در آینده نیز به صورت گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز پتروشیمی پردیس را یک مجموعه دوستدار محیط زیست دانست و گفت: این مجتمع یکی از صنایع سبز کشور است و پارسال با همکاری این مجتمع پتروشیمی و سازمان‌های مردم نهاد تعداد زیادی نهال حرا در مناطق مستعد استان کاشته شد.

فرهاد قلی نژاد با اشاره به روند خشک شدن تالاب نایبند در ۱۰ سال اخیر، ادامه داد: کارگروهی در شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا ایجاد شد و با مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که به جای کاشت نهال حرا در نقاط مختلف و آسیب پذیر، زیستگاه‌های اصلی آن را که در معرض خشک شدن و نابودی هستند، نجات دهیم.

او بیان کرد: به همین منظور سلسله فعالیت‌هایی برای لایروبی، مطالعات آبی و حرا کاری در تالاب نایبند و سایر زیستگاه‌های حرا در استان بوشهر طرح ریزی شد که در قالب تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود.

حمایت مالی و معنوی از طرح‌های پژوهشی و عمرانی حفاظت از جنگل‌های حرا در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، همایش علمی، چاپ نشریه، تولید نرم‌افزار‌های آموزشی، تولید انیمیشن و فیلم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی برای آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در جوامع محلی حاشیه جنگل‌های حرا از محور‌های این تفاهم‌نامه است.

پتروشیمی پردیس با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول بزرگ‌ترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در جهان است.

شناسه خبر : 726
تاریخ : 1400/5/5 06:09:22
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JFLziW
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.