آخرین اخبار
کارکنان پالایشگاه سوم روز جهانی خاک در پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه را پاس داشتند
آیین نکوداشت روز جهانی خاک در پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه توسط کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی ؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک با شعار "خاک سراغاز و مبداء غذا " با حضور کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه در پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه برگزار شد.

شهره طبیبی، مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه سوم، در برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: روز جهانی خاک مراسمی است که هرساله از طرف سازمان خوارو بار و کشاورزی FAO با هدف افزایش آگاهی رسانی در مورد اهمیت خاک و لزوم حفاظت از آن به عنوان منبع تامین غذای بشر و میزبان 25 درصد از تنوع زیستی کره زمین و اهمیت حفظ اکوسیستم های سالم و تشویق جوامع به بهبود سلامت خاک برگزار می شود.

مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه سوم در این گردهمایی تصریح کرد محسوس شدن فرسایش خاک مبارزه مستقیم را ایجاب می کند و به عقیده کارشناسان و صاحب نظران، خشکه چینی و جوی و پشته های به وجود آمده بر روی زمین های شیب دار دامنه کوه ها و تپه ها راهکاری مؤثر در کنترل فرسایش خاک است.

در ادامه گردهمایی نکوداشت حفاظت از خاک که در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و توسعه خدمات رسانی پالایشگاه سوم به مناطق حفاظت شده محیط زیستی منطقه برگزار شد؛ کارکنان حاضر در محل، برای جلوگیری از فرسایش خاک با انجام سدهای خشکه چین و با قرار دادن سنگ های کوچک و بزرگ بر روی هم در آبراهه ها و ایجاد سدهای کوچک، موانعی در برابر فرسایش خاک ایجاد نمودند.

در این مراسم، کارکنان پالایشگاه سوم پارس جنوبی از منطقه حفاظت شده نایبند بازدید و با توضیحات محیط بانان اداره حفاظت محیط شهرستان عسلویه با زیستگاه آهوی جبیر و فعالیت محیط بانان جهت نگهداری و حفاظت از این گونه ارزشمند آشنا گردیدند.

شناسه خبر : 4463
تاریخ : 1401/9/20 06:24:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PTraK3
نویسنده خبر :
X

🔶  زینب معین زاده

🔹خبرنگار | مدرس
🔹عضوانجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران
🔹عضوخانه مطبوعات کشور
🔹مدیر دفتر سرپرستی دریاکنار (بندر کنگان) 
🔹مدیر دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری فرهنگ جنوب _ مهدتمدن (استان بوشهر) 
🔹کارشناس فناوری اطلاعات 
🔹کاندیدای انتخابات انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی #روزجهانی خاک #نایبند #عسلویه #مسئول حفاظت محیط زیست #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.