آخرین اخبار
گردشگران در روز طبیعت آتش‌های افروخته‌شده را خاموش کنند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: شکستن درختان و روشن نگه‌داشتن آتش مهمترین عامل تخریب و زیان طبیعت در گردش‌های روز طبیعت است که درخواست داریم گردشگران آتش‌های افروخته‌شده را خاموش کنند.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: با توجه به افزایش پوشش گیاهی به‌دلیل بارندگی‌های پارسال، چشم‌انداز‌های زیبایی برای گردشگری در استان بوشهر ایجاد شده است.

او با اشاره به حضور مردم در گردشگاه‌های استان در ۱۳ فروردین روز طبیعت، افزود: برپایی هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی ممنوع است، مگر در بوستان‌های جنگلی و فضا‌هایی که برای روشن کردن آتش جانمایی شده باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که اگر خواستند در طبیعت آتشی روشن کنند در چاله باشد و تا فاصله ۱۰ متری خاروخاشاک‌های خشک را جمع کنند تا به دیگر فضا‌های اطراف کشیده نشود. همچنین از افروختن آتش‌های بزرگ و غیرقابل مهار بپرهیزند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: مردم پس از پایان، آتشی که روشن کرده‌اند و زغال‌ها را خاموش و سرد کنند و آن را مدفون و یا با کپسول آتش‌نشانی خودروهایشان، آن را خفه کنند. همچنین از انداختن ته‌سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند.

گرشاسبی با بیان این‌که شیشه‌ها و بطری‌های نوشابه رهاشده در طبیعت می‌توانند مانند ذره‌بین عمل کنند و با تقویت نور آفتاب موجب ایجاد شعله و آتش شوند، از گردشگران طبیعت خواست تا زباله‌های خود را جمع‌آوری کنند و در سطل‌های زباله بریزند و یا در مکان‌های مشخص‌شده در گردشگاه‌ها بگذارند.

او با اشاره به این‌که آتش از زیان‌بارترین آسیب‌های منابع طبیعی است، گفت: در کنار مردم، ما نیز در تلاش هستیم تا برای کشف و خاموشی آتش در طبیعت از ظرفیت‌هایی بهره ببریم تا کمترین حادثه پیش بیاید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: ما از نیرو‌های مردمی و بسیجی و همیاران طبیعت کمک گرفته‌ایم و ۱۸ تیم خودرویی و موتوری برای روز طبیعت که از پیش آموزش دیده‌اند، آماده شناسایی و خاموش کردن آتش هستند. همچنین در صورت نیاز از نیرو‌ها و امکانات نیرو‌های انتظامی و نظامی نیز بهره خواهیم برد تا کمترین آسیب به طبیعت وارد آید.

گرشاسبی از مردم خواست اگر جایی آتش روشن و رهاشده‌ای دیدند با شماره‌های ۱۵۰۴، ۱۳۹ و ۱۲۵ تماس بگیرند.

شناسه خبر : 6615
تاریخ : 1402/1/12 16:08:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PA45Ej
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #گردشگران #روز طبیعت #آتش #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.