گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
گزارشی از عملکرد نماینده تاجیکستان در نمایشگاه کتاب ایران
نماینده تاجیکستان با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حاظر شده است

نماینده تاجیکستان با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حاظر شده است

 

 

 

امروز بیست و پنجم اردیبهشت‌ در تقویم جلالی، به‌عنوان روز بزرگداشت فردوسی حکیم و شاعر بلندآوازه ایران نامگذاری شده است. جمهوری تاجیکستان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است. مشترکات فرهنگی به‌ویژه زبان مشترک بین ایران و تاجیکستان از دیرباز موجبات روابط فرهنگی تهران و دوشنبه بوده است.

 

رحمان‌علی میرعلیزاده، مدیرطبع، نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان به ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: فردوسی در تاجیکستان از مقام بالایی برخوردار است. در تاجیکستان کسی را پیدا نمی‌کنید که پاره‌ای از اشعار شاهنامه را برای شما نخواند. از مکتب میانه (متوسطه) تدریس شاهنامه شروع می‌شود، همچنین شاهد برپایی محافل دائم شاهنامه‌خوانی در طول سال و در سطوح مختلف در کشورمان هستیم.

 

 

وی درباره آثار به نمایش درآمده در غرفه کشور متبوع خود گفت: هیأت تاجیکی ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوعات ادبی، تاریخی- سیاسی و دایره‌المعارف را در کنار آثار نقاشی و صنایع دستی در دید عموم علاقه‌مندان قرار داده است تا مخاطبان علاوه بر آثار منتشرشده در تاجیکستان با سلیقه و هنر تاجیکی آشنا شوند.

 

 

 

شناسه خبر : 7949
تاریخ : 1402/2/25 14:08:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9EIqpr
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران #نماینده تاجیکستان در نمایشگاه کتاب تهران #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.