گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 یک شهر از استان بوشهر به مرحله نیمه نهایی طرح پایتخت کتاب ایران راه یافت
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از راهیابی یک شهر از استان بوشهر به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد.


به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به انتشار فراخوان هفتمین دوره این رویداد فرهنگی در سال 1399 بیان کرد: در بازه زمانی تعیین شده تعداد 191 شهر مستندات خود را برای رقابت در این رویداد فرهنگی ارسال کردند که نسبت به دوره قبل 11 درصد افزایش داشته است.

آنیتا مظفری عنوان کرد: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه، ۱۹۱ شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که استان بوشهر نیز با شهرهای خورموج، گناوه، دیلم، امام حسن، دیر، برازجان و کنگان در این رویداد حضور یافت.
وی در خصوص شهرهای راه یافته استان بوشهر در مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران افزود: شهر گناوه از استان بوشهر نیز با 10 طرح اصلی در این طرح شرکت کرده است.
مظفری در خصوص طرح های مهم ارائه شده شهر گناوه به دبیرخانه هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران اظهار داشت: طرح ترویج کتابخوانی، پیک الکترونیک کتاب نامیرا و طرح نذر بفرمایید کتاب از جمله طرح های مهم این شهر در مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران می باشد.
مظفری تصریح کرد: این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع-رسانی، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، کانون­های فرهنگی و هنری مساجد، کمیسیون ملی یونسکو تشکل‌های نشر، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و دیگر نهادها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.
مظفری درباره نحوه داوری این آثار گفت: داوری این برنامه در سه مرحله بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، کیفیت ارایه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا  از جمله مولفه‌های داوری این آثار بودند.
این مقام مسئول تاکید کرد: داوری آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و پس از آن پنج شهر به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی خواهند شد.
گفتنی است  شهرهای گناوه از استان بوشهر، تبریز، ارومیه، شهرضا، نجف‌آباد، کرج،سبزوار، سربیشه، نهنبندان، بجنورد، شیروان، سمنان، سراوان، خاش، اوز، صدرا، سنندج، کرمان، رفسنجان، بم، منوجان، کرمانشاه، فومن، خرم‌آباد، آمل، نکا، بهشهر، چابهار، بندرعباس، بندرلنگه، ملایر، همدان، تفت، دزفول، خدابنده و خرم‌دره به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافتند.
لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات می‌توانند به وبسایت Bookpromotion.ir  مرجع اخبار مربوط به رویدادهای ترویج کتابخوانی در سراسر کشور مراجعه کنند.
در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷) و یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته­ اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

شناسه خبر : 1032
تاریخ : 1400/8/6 13:13:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JA6FsN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.