آخرین اخبار
یکی از نشانه‌های بزرگ انسان دارا بودن ظرفیت بالای گذشت از خطای دیگران و پذیرش عذرخواهی آنان است
امام جمعه بوشهر: تاریخ جهان تشیع و ایران اسلامی به ویژه استان عزیز بوشهر نقش مهم آن عالم فرزانه در هدایت دینی ، مقاومت ، بیداری و استکبار ستیزی به ویژه در مبارزه با استعمار پیر انگلیس وحمایتهای همه جانبه آن عالم وارسته از جبهه استکبار ستیز به سرداری رئیسعلی دلواری را هرگز فراموش نخواهد کرد.

شرح پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به شرح ذیل می باشد:

 


بسم الله الرّحمن الرّحیم


الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین


یکی از آموزه های مهم و موثر ادیان الهی به ویژه دین اسلام داشتن روحیه و رویه عفو و بخشش است. یکی از نشانه‌های بزرگ انسان دارا بودن ظرفیت بالای گذشت از خطای دیگران و پذیرش عذرخواهی آنان است و این موجب حاکمیت همگرایی و مهربانی در جامعه می گردد.


خداوند متعال در قرآن می فرماید:


وَإِنْ تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ

«اگر عفو و آمرزش و چشم‌پوشی کنید خدا هم (در حق همه شما) بسیار آمرزنده و مهربان است.»


در این جمعه چند نکته به محضر مبارک مومنان تقدیم می شود:
1. صمیمانه از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه به جهت الطاف پدرانه و هدایت های عالمانه در تمامی امور و از فرمان ایشان به تخصیص ظرفیت های درمانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی تشکر و قدردانی می نمایم و از تمامی فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در استان درخواست می کنم جهت اجرایی شدن این فرمان و مشارکت بیمارستانهای تحت پوشش آنان در درمان بیماران کرونایی هر چه سریعتر اقدام لازم به عمل آورند.


2. از تمامی مردم عزیز تقاضا دارم تمامی دستورالعمل های بهداشتی درباره ویروس کرونا مراعات نمایند و با فرهنگ بالای خود حافظ جان خویش و دیگران باشند و از مسئولان اجرایی و پزشکی استان می‌خواهم در تامین تجهیزات لازم و درمانی و توسعه بیمارستانهای استاندارد تلاش نموده و قدردان زحمات بی‌شائبه و شبانه روزی کادر درمان بوده و تقاضاهای به حق آنان در امور پرداخت حقوق و مزایا و گسترش کادر درمان و تکریم ایشان را پاسخی شایسته دهند و از روحانیت و طلاب عزیز که به یاری کادر درمان وخدمت به بیماران شتافته اند و همچنین تلاشگران عرصه بهداشت و درمان صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.


3.همانطور که بارها تکرار شده است مسئله معیشت مردم عزیز و بهبود امور اقتصادی جامعه درشرایط کنونی در راس امور است. بی تردید مسئولیت اولویت‌دار مسئولان و روسای قوای سه گانه نظام حل هرچه سریعتر مشکلات معیشتی مردم بزرگوار است که با تمام وجود و همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند. برنامه ریزی صحیح ، مدیریت کارآمد و قاطع ، نظارت پیش برنده و بازدارنده از ارکان حل این معضل است که همه این امور درطرح اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه می باشد.


4. صمیمانه از تمامی مردم گرامی و مراکز دینی جهت برگزاری باشکوه مراسم اربعین با حفظ مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر می کنم و امیدوارم انشاالله در این دهه آخر صفر با همین شکل و اجرای دقیق امور بهداشتی بنمایند و آن مراسم را با محتوای غنی برگزار نمایید


5. بیست و یکم مهر ماه سالروز ارتحال عالم جلیل القدر و دانشمند والا مقام و روحانی بصیر حضرت آیت الله حاج سید عبد الله بلادی گرامی می داریم.


تاریخ جهان تشیع و ایران اسلامی به ویژه استان عزیز بوشهر نقش مهم آن عالم فرزانه در هدایت دینی ، مقاومت ، بیداری و استکبار ستیزی به ویژه در مبارزه با استعمار پیر انگلیس وحمایتهای همه جانبه آن عالم وارسته از جبهه استکبار ستیز به سرداری رئیسعلی دلواری را هرگز فراموش نخواهد کرد.


خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.


والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

شناسه خبر : 40
تاریخ : 1399/7/19 05:48:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LWcMD6
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.