گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
۱۴۰ موکب اربعین حسینی در استان بوشهر ثبت شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۱۴۰ موکب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ثبت شده است.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه ستاد و یک جلسه فرعی ستاد هماهنگی اربعین در استان بوشهر برگزار شده است، گفت: در همین راستا تصمیم‌هایی مبتنی بر مصوبات ستاد مرکزی صورت گرفته و کمیته‌های زیر مجموعه ستاد استان بر مبنای تعریف وظایف هر کدام از کمیته‌ها فعال شده، که کمیته مشارکت‌های مردمی نقش اثرگذاری در جذب زائران امسال ایفا می‌کند.

وی افزود: شناسایی و ثبت نام موکب‌ها با جدیت در حال انجام است و تا کنون بیش از ۱۴۰ موکب در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۵ موکب ویژه بانوان و با حضور بانوان مدیریت می‌شود و تعداد ۲ موکب مربوط به اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: تأمین واحد‌های پشتیبانی و آماده باش نیرو‌های امدادی، اورژانس و هلال احمر از استان تا مرز شلمچه و استقرار در استان هدف و پیگیری تأمین وسایل حمل نقل و اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده است.

وی یادآور شد: سامانه سماح مرتبط به ثبت نام زائران اعزام به کربلای معلی از روز سه‌شنبه هفته گذشته فعال شده است و فعالیت آن تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

پورات با بیان این‌که همه مردم استان بوشهر چه به صورت گروهی و یا انفرادی قادر به ثبت‌نام از طریق این سامانه هستند، اضافه کرد: تا پایان روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۶ هزار ۲۰۶ نفر در استان موفق به ثبت‌نام در این سامانه شده‌اند.

وی عنوان کرد: کسانی می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام خود را نهایی کنند که تمام اطلاعات لازم را تکمیل کرده باشند و مردم اگر به صورت گروهی ثبت نام کنند، برای حرکت و زیارت و یا در دسترس بودن خیلی راحت‌تر خواهند بود، اما چنان‌چه به صورت انفرادی هم ثبت نام کنند، رمزینه‌ای به آنان اختصاص داده می‌شود که تمام اطلاعات حاوی بار و مشخصات آن‌ها قابل پیگیری و رصد خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: همچنین جلسات آموزشی بهداشتی، نحوه ثبت نام، نحوه حرکت، نحوه چگونگی نگهداری از بار و امکانات و چگونگی الصاق رمزینه که بر روی بار نصب می‌شود به افراد زائر آموزش داده خواهد شد.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10064
تاریخ : 1402/5/15 11:09:03
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/nWE2y0
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #اربعین #زائر #خدمات‌رسانی #موکب #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.