آخرین اخبار
۱۴۲۵ مسجد استان بوشهر آماده پذیرایی از روزه‌داران است
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از آماده میزبانی تمام مساجد استان در ماه رمضان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۲۵ مسجد استان بوشهر آماده پذیرایی از مردم مؤمن و خداجوی استان است.

شرایط کرونا فعالیت‌های بخش مختلف را مختل کرد به گونه‌ای که حضور در مساجد و مکان‌های دینی و مذهبی با ممنوعیت مواجه شد و ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار بیشتر در منزل با راز و نیاز با پروردگار خود می‌پرداختند.

پس از 2 سال شرایط سخت کرونایی، اکنون وضعیت رو به بهبودی است و با کاهش مبتلایان به کرونا شرایط حضور در محافل و مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده است.

مردم دین‌دار و مذهبی بوشهر که حضور در مراسم مساجد و مکان‌های مذهبی را جزو فرهنگ خود می‌دانند این روزها با بهبود وضعیت کرونایی شاهد رونق گرفتن فعالیت‌‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در مکان‌های مذهبی از جمله مساجد، حسینیه‌ها، امام‌زاده‌ها و بقاع متبرک هستیم.

ماه مبارک رمضان فرصت مهمی برای حضور در محافل مذهبی و راز و نیاز با پروردگار عالم است که در این راستا مسجد که محل کانون تجمع دینی و امور مذهبی مسلمانان است برای پذیرای مؤمنان روزه‌دار آماده شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با بیان اینکه مردم مؤمن و خداجوی استان غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان انجام داده‌اند اظهار داشت: مساجد استان بوشهر به همت مؤمنان غبارروبی و برای پذیرایی از روزه‌داران آماده شده‌اند.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو خودسازی را بزرگ‌ترین درس ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: ماه رمضان فرصت زدودن زنگار دل‌ها و خودسازی انسان است که مسلمانان باید از این ظرفیت برای رسیدن به کمال و سعادت استفاده کنند.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حضور در مساجد را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: روزه‌داران برای حضور در مساجد باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و با پوشش ماسک و تزریق سه نوبت واکسن از فیوضات ماه رمضان بهره ببرند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مساجد در ماه مبارک رمضان آماده پذیرایی از میهمانان خدا است اظهار داشت: پس از 2 شرایط کرونایی که حضور در مساجد با مشکلاتی مواجه بود و راهبرد دشمن این بود که از انسجام و وحدت ملی و ارتباط قلوب مردم با خداوند تبارک و تعالی کاسته شود امسال تلاش شده تمام مساجد پذیرای مردم در ماه مبارک رمضان باشد.

حجت‌الاسلام محمد قادری از آماده میزبانی تمام مساجد استان در ماه رمضان خبر داد و بیان کرد: یک هزار و 425 مسجد استان بوشهر آماده پذیرایی از مردم مؤمن و خداجوی استان است.

وی برگزاری مراسم و محافل گوناگون مذهبی در مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا روحانیون به  مساجد مناطق مختلف استان بوشهر اعزام شده‌اند و علاوه بر فعالیت روحانی بومی و مستقر در استان، مبلغ و مفسر قرآنی اعزام شده‌اند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در مقابله با کرونا را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: تمام برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان در مساجد با رعایت دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شود.

قادری از برگزاری «طرح ترنم وحی» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: لیگ مسابقات مراکز و مؤسسات قرآنی استان بوشهر در قالب «طرح ترنم وحی» همزمان با ماه مبارک رمضان در 4 محور حفظ، قرائت، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی آغاز شده است.


بیش از 3700 مسجد در استان کرمان در ماه رمضان فعال است

وی برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه‌ها در ماه رمضان دانست و تصریح کرد: 2 مراسم ترتیل خوانی بزرگ قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله و امامزاده عبدالمهیمن علیه‌السلام بوشهر همه روزه برگزار و از صدا و سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر مناجات، محفل قرآنی، اطعام روزه‌داران و برگزاری سنت‌های مهم مذهبی را از دیگر برنامه‌های مساجد دانست و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی در مساجد با مشارکت گروه‌های مردمی تدوین شده که اقامه نماز جماعت، تفسیر، روخوانی و جزخوانی قرآن کریم از آن جمله است.

شناسه خبر : 1711
تاریخ : 1401/1/14 06:36:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lyiRTU
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #ماه مبارک رمضان #روزه داران #۱۴۲۵ مسجد #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.