آخرین اخبار
۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تدوین سندراهبردی حوزه آبخیز
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طرح آبخیزداری دره امیری دیلم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان امسال وارد مدار می‌شود.

به گزارش دریاکنار؛ عبدالحسین گرشاسبی با بیان اینکه تاکنون ۸۶۷ سازه آبخیزداری در استان ساخته شده است، گفت: طرح آبخیزداری دره امیری دیلم یکی از شاخص‌ترین طرح‌های جنوب کشور است. این سازه خاکی سیمانی که آرزوی دیرینه مردم شهرستان دیلم است سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح آبخیزداری دره امیری دیلم بالای ۷۰ درصد است بیان کرد: حجم مخزن این سد ۱.۲ میلیون مترمکعب است که نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها در زمان بارش باران و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر کنترل رسوب و تقویت آب‌های زیرزمینی را از دیگر ویژگی طرح آبخیزداری دره امیری دیلم دانست و بیان کرد: برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی پیش‌بینی شده که امید می‌رود با تزریق اعتبارات بیشتر این طرح مهم در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهره‌برداری برسد و مردم به این آرزوی دیرینه خود دست یابند.

گرشاسبی در ادامه با بیان اینکه بوشهر جزء شش استان برتر در تدوین سند راهبردی مدیریت حوزه جامع آبخیز معرفی شده است، افزود: با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار قوه اتفاقات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان رقم خواهد خورد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

شناسه خبر : 12602
تاریخ : 1402/9/6 09:24:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/s1wnJ8
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیرکل منابع طبیعی #آبخیزداری #دره امیری #دیلم #تدوین #سندراهبردی #حوزه آبخیز

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.