پیش از این سازمان ملی استاندارد تا نیمه اسفندماه به ایرانخودرو برای تولید پژوپارس مهلت داده بود. یعنی باید تاکنون تولید این خودرو متوقف میشد. اما سازمان ملی استاندارد چندی پیش اعلام کرد که تولید این خودرو تا پایان سال تداوم خواهد داشت.
۱۰ اسفندماه رئیس سازمان استاندارد، اعلام کرد که با «اخذ تعهدات اصلاح، بهبود و ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهایی مانند پژوپارس که عیوب فنی، مقررهای و بعضا کیفیت دارند» تولید این خودروها دستکم در فروردین ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد داشت.
اما به گفته ایرانخودرو امکان اصلاح، بهبود و ارتقای کیفیت پژو پارس وجود ندارد! رئیس سازمان استاندارد هم گفته مصاحبه وی در این رابطه «فصلالخطاب» بوده است.
پژوپارس یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار است و بعد از کوئیک، بزرگترین سهم را از بازار خودروی ایران دارد و این موضوع میتواند برای هر تولیدکنندهای موهبتی بزرگ محسوب شود. اما با قیمتگذاری دستوری سهم بالای پژوپارس از بازار برای ایرانخودرو چنین حکمی ندارد.
در واقع این خودرو یکی از محصولاتی است که آبیپوشان جادهمخصوص به ازای تولید هر دستگاه از آن متحمل زیان میشوند. قیمت تعیینشده توسط شورای رقابت نیز گویا کمتر از قیمت تمامشده این خودرو است. بنابراین ایرانخودرو به دنبال توقف تولید خودروهای زیانده از جمله پژوپارس است.
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات
0