گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نارضایتی مردم ازنصب بی رویه تپه هایی با نام سرعت گیر در روستای گندم ریز دشتستان /سکوی پرش یا قتلگاه
سرعت‌گیرها درروستای گندم ریز دشتستان نارضایتی مردم این روستا ومسافرین را به دنبال داشته است. سرعت‎گیر و سرعت‎کاه‎های موجود در روستای گندم ریز از استانداردهای لازم به‎دور هستندکه بایدمسئولین مربوطه ساماندهی ونظارت بیشتری برآن داشته باشند و بهتر است به‎ گونه‎ای نصب شوند که خساراتی به مردم وارد نشود.بعضی از سرعت‎گیرهای جدید داخل وبیرون روستای گندم ریز ،تعدد سرعت‌گیرها در معابر نارضایتی مردم این روستا وافرادی که مجبور هستند از این روستا عبور کنند را به دنبال داشته است.

سرعت‎گیر و سرعت‎کاه‎های موجود در سطح این روستا از استانداردهای لازم به‎دور هستندکه بایدمسئولین مربوطه  ساماندهی ونظارت بیشتری برآن داشته باشند و بهتر است به‎ گونه‎ای نصب شوند که خساراتی به مردم وارد نشود.بعضی از سرعت‎گیرهای داخل روستا وبیرون برای راننده‎ها پر هزینه وخسارت غیرقابل جبران را به همراه دارد 

این سرعت گیرها یا همان تپه های آسفالت به دلیل همرنگ بودن با خیابان و    ، بلکه به عنوان سکوی پرش خودرو ها نیز عمل می کنند.

اگر چه نصب سرعت گیر در کاهش تلفات درون شهری وروستایی بسیار موثر است ولی  با سرعت گیر استاندارد نه با سرعت گیر سلیقه ای و غیر کارشناسی .
سرعت گیرها باید استاندارد باشند
طبق استانداردهای بین المللی:
سرعت گیر یاBUMP)):این نو سرعت گیر از جنس پلاستیک یا لاستیک می باشد و ابزاری است برای کنترل سرعت وسایل نقلیه. طبق استانداردهای موجود،ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعتگیر باید بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن ۳۰ سانتی متر.
سرعتکاه یا:(Hump) ازاین ابزار بانام سرعتگیر ملایم نیز یاد می کنند که اکثرا از جنس آسفالت می باشدارتفاع بلندترین نقطه سرعتکاه بین۷ تا۱۰ سانتی متر باشد و پهنای آن بین ۳٫۵ تا ۶٫۷ متر.
غیر از خصوصیات فیزیکی گفته شده در بالا محدودیت های دیگری نیز در مورد مکان استفاده از این کنترل کننده های سرعت وجود دارد:
 نصب سرعت گیرهای فاقد استاندارد در برخی از جاده  های اصلی  پرتردد ودر روستا ممکن است سبب از دست رفتن تعادل خودرو و گاهی نیز منجر به تصادف  شود.
 در جاده های فرعی واصلی  تردد جز ضرر رساندن به کمک فنرهای وسیله نقلیه جلوبندی وسیله نقلیه باتوجه به گرانی قطعات ، هیچ سودی ندارد و ممکن است حادثه آفرین هم باشد.

 
دربرخی مواقع پس از بروز حادثه تصادف در یک خیابان یا کوچه بلافاصله اقدام به نصب سرعت گیر در آن محل می شود و این مسئله به معنای آن است که هر کجا سرعت گیری نباشد راننده مجاز به رانندگی با سرعت بالاست.
استفاده از بعضی سرعت گیرها انتخاب بد از بدتر برای ایمن سازی جاده هاست.

 باید برای رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز فرهنگ سازی شود و مردم دریابند که حتی اگر سرعت گیری در سطح شهر وروستا نصب نباشد آن ها باید با سرعت مجاز در معابر حرکت کنند.
درحالیکه نصب سرعت گیر هزینه های زیادی برای نگه داری، خط کشی، رنگ آمیزی و اجرای روکش آسفالت را به همراه دارد از شورای ترافیک شهرستان ، شورا و دهیار دلسوز این روستا تقاضامندیم  تا با فرهنگ سازی مردم را مجبور به رانندگی با سرعت مجاز کنند و از نصب سرعت گیر در نقاط فرعی و کم تردد بپرهیزند.

شناسه خبر : 4408
تاریخ : 1401/9/16 07:50:10
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dskfCu
نویسنده خبر :
X

🔶حجت دانشور

🔹کنشگر اجتماعی 

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر 

🔹خبرنگار

🔹کارشناس برق صنعتی

برچسب ها #روستای گندم ریز دشتستان #شورای ترافیک #سرعت گیر غیر کارشناسی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.