ماه گذشته بود که سازمان تعزیرات اعلام کرد گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید از تاکسیهای اینترنتی مثل اسنپ و تپسی حذف شود. این موضوع ابتدا تذکری به سخنگوی سازمان تعزیرات به مسئولان تاکسیهای اینترنتی بود و آنها را تهدید به برخورد جدی در صورت عدم حذف این گزینه کردهبود. تقریباً یک هفته بعد از طرح این تذکر، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسبوکار وزارت اقتصاد از این اظهارنظر انتقاد و اعلام کرد «عجله دارم» تخلف نیست و در تاکسیهای اینترنتی باقی میماند. با توجه به واکنش وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع، تصور میشد این ماجرا خاتمه پیدا کردهباشد، اما روز سهشنبه احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود بار دیگر به این موضوع پرداخت و خطاب به تاکسیهای اینترنتی گفت: «خودتان گزینه عجله دارم را جمع کنید.» رئیس سازمان تعزیرات هم وجود این گزینه در تپسی و اسنپ را مصداق گرانفروشی دانست و در ادامه نیز اعلام کرد: «تخلف اسنپ در رابطه گزینه عجله دارم از آن مقولاتی بود که هیچکدام از دستگاههایی که مسئولیت و مأموریت نظارت در بازار و حمایت از حقوق مردم را دارند، ورود نکردند و ما رأساً خودمان ورود کردیم.» اصانلو در ادامه نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرونده تخلف اسنپ در مرحله تحقیقات مقدماتی است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین تاکسیهای اینترنتی را به نوعی تهدید کرد و گفت: «اگر خود شرکتها این گزینه را حذف نکنند، پروندههای مربوطه تا صدور حکم پیگیری میشود.» به نظر میرسد موضوع «عجله دارم» محل اختلاف سازمان تعزیرات و وزارت اقتصاد شدهباشد. حال به تحلیل این موضوع می پردازیم آیا این گزینه کاربردی دارد یا نوعی گران فروشی است ؟ از دیدگاه یک راننده که در تاکسی های اینترنتی فعالیت می کند این گزینه بسیار کارآمد می باشد چرا که رانندنه سفری را که صرفه اقتصادی ندارد و قیمت آن منطقی نیست تایید نمی کند وقتی که کاربر گزینه عجله دارم را میزند قیمت تا حدودی منصفانه می شود اما برای کاربر این موضوع نوعی اشکال و غیر منطقی است حال امیدواریم مراجع ذیلاح این موضوع را به طور منطقی حل نمایند تا راننده و کاربر های تاکسی های اینترنتی متضرر نشوند
نظرات
0