این قسم فعالیتهای ناخوشایند متاسفانه در سالهای اخیر به شدت گسترش یافته و به نحوی مطالبه گری های واقعی را نیز مورد سوء برداشت واقع نموده است.
اما نگرش و برخورد مدیریتی در این خصوص بایستی به چه نحو باشد که نتیجه ای مطلوب همراه داشته و موجبات مقابله با این فرآیند زشت را فراهم آورد؟ در جواب این موضوع بسنده میکنم به برخورد ریاست دانشگاه خلیج فارس در سالهای نه چندان دور نسبت به باج خواهی یک موسسه عمومی غیردولتی، که بدون هیچ تزلزلی با اقتدار کامل، طی یک جوابیه ای قاطع دست باج خواه را برملا نموده و موجبات سکوت مادام العمری ایشان را فراهم نمود.
آری جواب منفی مدیران به باج خواهی، تثبیت کننده موقعیت شغلی ایشان است، بعبارتی ساده تر یکی از اصول مدیریتی، اقتدار لازم در برخورد با موضوعات می باشد و مدیریت مطلوب ایشان یعنی عدم تزلزل در مقابل هر محتویات تخریبی و برخی مواقع بی توجهی نیز ارائه طریق می نماید.
ناگفته نماند بعضا مطالبه گری های وجود که منافع جمعی را در دل خود قرار داده و عامه مردم نیز از محتوای آن آگاه هستند و مدیر مربوطه هم بایستی نسبت به رفع آنها اقدام نماید، بحث طرح شده در اینجا صرفا بهره برداری های خارج عرف از مطالبه گری را شامل می گردد که مطمئنا تبعاتی جبران ناپذیر را به عرصه های مختلف علی الخصوص جایگاه رسانه وارد می نماید.
بحث ورود و مدیریت نهادهای امنیتی و نظارتی نسبت به باج خواهی از مدیران نیز دارای ابعاد گسترده ای می باشد که نیازمند بحث و بررسی و تجزیه تحلیل جزئی بوده و در اینجا صرفا به درج این مهم بسنده می نماییم .
نظرات
2دقیقا برعکس .اونایی که باج میگیرن جایگاهشون محکمتر شده .
سلام.وعرض ادب.ای کاش همه ی مسئولین درقبال باج خواهی باقاطعیت پاسخ منفی می دادن .تادرجامعه جابیوفته