گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
جوانان برای اشتغال پایدار باید مهارت‌های فنی و حرفه ای را به صورت تخصصی فرا گیرند
امام جمعه بندر سیراف گفت: مهارت آموزی باید محصول‌محور و متناسب با نیاز بازار کار در جنوب استان بوشهر ارایه شود و برای توسعه اشتغال پایدار جوانان باید مهارت را به صورت تخصصی فرا گیرند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و  حرفه ای استان بوشهر، حجت الاسلام محمدصادق عاشوری در دیدار با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان  با تاکید بر اعتمادسازی در جامعه به ویژه جوانان ، خواستار معرفی طرح‌ها و الگوهای موفق حوزه مهارت وکارآفرینی از طریق رسانه ملی وشبکه های اجتماعی برای ترغیب وتشویق جوانان به مهارت و کارآفرینی برای راه اندازی کسب وکار با حداقل سرمایه گذاری در جامعه شد.
وی با بیان اینکه محال است کسی مهارت و تخصصی داشته، اما بیکار و فاقد شغل باشد، اظهار داشت: افرادی بیکار هستند که اراده و مهارت شغلی ندارند و دل به کار و کسب رزق حلال نمی‌دهند.
حجت الاسلام عاشوری خواستار توسعه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز منطقه در بندر سیراف شد و افزود : حلقه مفقوده در اشتغال جوانان، نداشتن مهارت است که امیدواریم آموزش های فنی و حرفه ای این کمبودها را جبران کند.
امام جمعه بندر سیراف با اشاره به اینکه در جامعه امروز مهارت آموزی به یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: ثروت یک جامعه منابع انسانی آن است بنابراین باید در راستای مهارت آموزی نسل جوان تلاش و همت خود را بکار گیریم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان نیز  از تلاش این مجموعه برای خلق فرصت های شغلی خبر داد و گفت: این مجموعه سالانه 3 هزار و 500 نفر را در 150 حرفه آموزشی  توسط بخش های دولتی و خصوصی آموزش می دهد.
رضا لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه امروز اهمیت مهارت آموزی برکسی پوشیده نیست و هیچ اشتغالی بدون گذر از دروازه فنی و حرفه ای امکان پذیر نیست، افزود: کارکنان مجموعه آموزش فنی و حرفه ای به عنوان سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح هستند و امیدواریم نتایج تمامی این تلاش ها به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای متقاضیان اشتغال در جامعه ختم شود.

شناسه خبر : 2022
تاریخ : 1401/3/9 06:21:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/K4oUrE
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #اشتغال پایدار #مهارت‌های فنی و حرفه ای #امام جمعه بندر سیراف #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.