آخرین اخبار
مهارت آموزی مهمترین هدف در راستای ایجاد اشتغال پایدار است
فرماندار شهرستان دیر گفت: آموزش مهارتهاي فني و حرفه اي نقش مهم و تعيين كننده اي در ايجاد اشتغال پايدار جامعه به ويژه براي جوانان دارد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، یونس باربرز در نشست با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اظهار داشت: بخش مهمي از بيكاري مي تواند با ارايه خدمات مهارت فني و حرفه اي به افراد جوياي كار رفع شود.

وی اضافه كرد: اگر جوانان مهارت ها را فرا نگيرند و توانمندي خود را ارتقا ندهد، شانسي كمتري براي اشتغال خواهند داشت.

باربرز اظهار كرد: مباحث آموزش فني و حرفه اي بايد از دوره هاي ابتدايي، دبيرستان و دانشگاه با توجه به بافت جمعيت جوان جامعه و با جديت دنبال شود تا دانشجويان پس از اتمام دوره تحصيل، نگران بازار كار و اشتغال نباشند.

فرماندار شهرستان دیر ارتقا سطح مهارت شغلي و گسترش آموزش هاي فراگير را از مهمترين كاركردهاي آموزش فني و حرفه اي دانست و گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای باید با بومی گزینی آموزش ها و توجه به نیاز و ظرفیت های هر منطقه تعریف شود و توسعه این آموزش ها می تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال و ارائه تولید با کیفیت داخلی داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر نیز با بيان اينكه آموزش هاي فني و حرفه اي نسبت به سال گذشته از نظر كيفي و كمي رشد قابل توجهي در شهرستان داشته است، گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي نقش كليدي در توسعه اقتصادي و اجتماعي دارد.

حسین درویشی با بیان اینکه مهارت هاي فني و حرفه اي مكمل آموزش هاي نظري است كه در همه بخش ها مي تواند موثر باشد،افزود: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي به افراد مي تواند باعث افزايش درآمد براي جويندگان كار شود و زمينه كار آفريني را نيز براي آنها فراهم كند.

وی با اشاره به خدمات خوب آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان دیر، خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌ها، کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اشتغالزایی و کاهش محرومیت دارد و باید مهارت آموزی را به عنوان یک فرهنگ در شهرستان دیر با همکاری همه نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی نهادینه کنیم.

درویشی با تاکید بر اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای مدیریت محلی آموزش ها و برنامه ریزی متناسب با ظرفیت هاي هر منطقه است، اضافه کرد: با مدیریت محلی آموزش مهارت ها از انباشت مدارک و آموزش ها جلوگیری می شود.

شناسه خبر : 1777
تاریخ : 1401/1/28 03:46:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pZrcoU
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مهارت آموزی #اشتغال پایدار #شهرستان دیر #یونس باربرز #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.