گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
گروه‌های هدف روستایی و عشایری در مناطق دوردست دشتی از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره‌مند شدند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: دریک سال گذشته در قالب ۸۳ مورد دهگردشی، گروه‌های هدف روستایی و عشایری در مناطق دوردست شهرستان دشتی از خدمات رایگان دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

مهندس پرویز احمدی اظهار داشت: ۲۳ فروردین‌ماه هرسال به‌عنوان روز دندان‌پزشک، نماد قدردانی از مقام و جایگاه تلاش‌گران فعالی است که به‌عنوان اعضای تیم سلامت در بخش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه، نقش پررنگی در ارتقاء سلامت جامعه دارند.
وی افزود: تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه در حوزه دهان و دندان با همکاری و مشارکت دندانپزشکان و بهداشت‌کاران صورت می‌گیرد و تأمین سلامت دهان و دندان چندان حائز اهمیت است که موجب ارتقای کیفیت زندگی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها در دوران مختلف زندگی از کودکی تا سالمندی خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال به علت شیوع بالای پوسیدگی دندان و موقعیت خاص سنی از نظر تکامل دندان‌های دائمی از یک‌سو و شکل‌گیری باورها، عادات و سبک زندگی از سوی دیگر، کلینیک سیار دندانپزشکی به ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان در مناطق دوردست و فاقد دسترسی کافی به این خدمات و همچنین مناطق عشایر نشین شهرستان دشتی توسط دندانپزشکان و بهداشت‌کاران می‌پردازد.
مهندس احمدی اظهار داشت: در یک سال گذشته هزار و ۶۸۸ خدمت آموزش، هزار و ۶۸۸ خدمت معاینه دندانپزشکی، ۳۹۳ خدمت‌ترمیم، ۳۰ خدمت جرم‌گیری و هم‌چنین ۱۹۶ مورد کشیدن دندان شیری به دانش آموزان، همچنین ۲۶۸ خدمت معاینه، کشیدن، ترمیم و جرم‌گیری برای سایر گروه‌های سنی مجموعاً در قالب ۸۳ مورد دهگردشی توسط کلینیک سیار دندانپزشکی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمت به گروه‌های هدف یادشده، زنان باردار و زنان شیرده نیز تا یک سال پس از زایمان از گروه‌های اولویت‌دار و مشمول دریافت خدمت خواهند بود که با برنامه‌ریزی‌های مداوم ماهانه، این گروه هدف که تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند خدمات دندانپزشکی را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
وی اضافه کرد از ابتدای اجرای طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم و هفتم، ۸ مدرسه در پایه ششم فاقد پوسیدگی شده‌اند.

شناسه خبر : 6935
تاریخ : 1402/1/22 12:10:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/oQFLKl
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #بهداشت #درمان #دشتی #دهگردشی #گروه‌های هدف #روستایی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.