گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
آخرین خبر از ساماندهی کارکنان دولت امروز / این هفته تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی مشخص می شود
طرح ساماندهی کارکنان دولت به عنوان یکی از اهداف مدیریت منابع انسانی در دولت‌ها مطرح است. این طرح به منظور بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌های دولتی، افزایش شفافیت و عدالت در فرایند انتخاب و استخدام کارکنان دولتی، حفظ کارکردی و انعطاف‌پذیری سازمانی و بهبود شرایط کاری و حقوق و مزایای کارکنان دولتی اجرا می‌شود.

برای اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، ابتدا باید یک برنامه و راهبرد مناسب برای این کار تدوین شود. این برنامه باید شامل ارزیابی نیازهای سازمانی، تعیین استراتژی‌های مناسب برای جذب، انتخاب، آموزش و ارتقاء کارکنان دولتی و همچنین برنامه‌هایی برای حفظ و تقویت انگیزه و رضایت کارکنان باشد.

در این طرح، نیاز به ایجاد یک سیستم مدیریت منابع انسانی موثر و انعطاف‌پذیر است که توانایی پیش‌بینی نیازهای سازمانی و مدیریت دوره زندگی کارکنان را داشته باشد. همچنین، باید برنامه‌هایی برای افزایش شفافیت در فرایند انتخاب و استخدام کارکنان دولتی و همچنین کنترل و پایش برنامه‌های آموزشی و ارتقاء کارکنان ارائه شود.

علاوه بر این، در طرح ساماندهی کارکنان دولت باید به بهبود شرایط کاری و حقوق و مزایای کارکنان دولتی نیز توجه شود. این اقدامات می‌تواند به عنوان یک انگیزه برای جذب و نگه‌داشت کارکنان دولتی عمل کند.

در کل، طرح ساماندهی کارکنان دولت به عنوان یک برنامه جامع برای بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌های دولتی و بهبود شرایط کاری و حقوق و مزایای کارکنان دولتی باید با توجه به نیازهای سازمانی و محیط کاری اجرا شود.

دستور هفتگی ۲۴ تا ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی

الف) دستور هفتگی صحن علنی مجلس

روزهای:

  • یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲
  • دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲
  • سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲

اهم دستور جلسات صحن علنی مجلس:

  • گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد: لایحه دو فوریتی قانون تشکیل وزارت بازرگانی (دو فوریت این لایحه در جلسه علنی مرخ ۱۲/۲/۱۴۰۲ به تصویب رسید.)
  • ادامه رسیدگی به گزارش دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد: طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
  • ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (ارجاع از جلسه علنی)
  • گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح تأسیس سازمان ملی اقامت (این طرح با لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی به شماره ثبت (۲۸۵) ادغام گردیده است.)
شناسه خبر : 9545
تاریخ : 1402/4/24 05:16:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/N8bO40
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #ساماندهی کارکنان #نیروی شرکتی #نیروی قراردادی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.