گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی کارکنان شرکتی کی اجرا می شود؟
چند ماهی است که موضوع ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی داغ داغ است و این طرح برای رفع ایرادات به شورای نگهبان رفت و طی روزهای اخیردر مجلس به تصویب رسید که کارکنان دولت تمام نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند

برخی ایرادات ویرایشی اصلاح شد و بدین شکل شد که از تاریخ اجرایی شدن این قانون انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع قانون برنامه ششم و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها با شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شد؛ یعنی قرارداد با شرکت‌های تامین نیرو پس از تصویب این طرح ممنوع است.

به گزارش صفحه اقتصاد، همچنین در مقرر شده است که دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پس از اجرایی شدن این قانون با نیروهای شرکتی که غیرمستقیم و تمام وقت تا سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز در همان دستگاه مشغول به کار هستند قرارداد مستقیم و بدون واسطه منعقد کنند. این یعنی نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شده و امنیت شغلی برای آنها فراهم خواهد شد. 

آیا طرح ساماندهی کارکنان دولت شامل نیروهای شرکتی شهرداری ها نیز می شود؟ 

براساسس بررسی ها، با تبدیل شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت، به قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون ماده ۲۹ و حتی دستگاه‌های غیرانتفاعی مانند تامین اجتماعی، صداوسیما و شهرداری‌ها باید این قانون را اجرایی کنند.

طرح استخدام نیروهای شرکتی کی دقیقا اجرایی می شود؟ 

همچنین نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی گفته است: با تصویب طرح تبدیل وضعیت و ساماندهی کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی در مجلس، تا شش ماه آینده همه افراد واجد شرایط، به استخدام دولت در می آیند.

حسین نوش آبادی اظهار داشته است: مجلس شورای اسلامی با تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی را به تصویب نهایی رسانده است.

براساس گفته ی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین ، قرچک و پیشوا، طبق این قانون، تمام دستگاه‌ های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون با نیروهای شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا پایان سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز در همان دستگاه مشغول به خدمت هستند، قرارداد مستقیم و بی‌واسطه منعقد کنند.

نوش آبادی تاکید کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور وظیفه دارد ، ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ، آئین‌نامه اجرایی آن را به تصویب هیأت وزیران برساند و به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ کند.

با توجه به این که این قشر همچنان در انتظار اجرایی شدن طرح ساماندهی هستند، امیدواریم مسئولان مربوطه هر چه سریعتر این امر مهم ساماندهی کارکنان دولت را عملیاتی کنند تا این عزیزان با خیال راحت بتوانند به کار خود ادامه دهند و نگرانی اخراج شدن را نداشته باشند. زیرا این شرایط سخت اقتصادی که همه قشرها را درگیر خود کرده است، کارمندان دولت نیز از آن بی نصیب نمانده اند. 

شناسه خبر : 10567
تاریخ : 1402/6/4 06:29:46
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WIS3hP
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #ساماندهی کارکنان #نیروی شرکتی #نیروی قراردادی #نشریه دریاکنار

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • مجیدکبیری
    9 ماه قبل

    سلام تشکر از مجلس محترم آخه خدا رو خوش میاد منه کارگر پدرم دربیاد باسختی کارکنم پیمانکار تو کرما پیش کولرگازی بشینه تو سرما پیش بخاری پول مفت بخور بعد چندماه چندماه حقوق مارو نده خداپدرمادر اون کسی رو رحمت کنه که این طرح‌های دادددرودبرشرفت