آخرین اخبار
اخطار امام جمعه بوشهر به مسئولین اجرائی استان: چرا پروژه راه‌ آهن بوشهر بعد از ۱۴ سال اجرا نمی‌ شود؟
نماینده ولی فقیه در خطبه هاى نماز جمعه شهر بوشهر مورخ 02 خرداد 1402 با بیان اینکه پروژه راه آهن بوشهر به شیراز در دولت های مختلف مصوب شده ولی اجرایی نشده است فرمودند: با توجه به تصویب اعتبارات این پروژه از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از صندوق توسعه ملی ولی چرا اجرا نمی شود؟

شرح گفته ایشان بدین مضمون استوار می باشد: 

راه آهن برای استان بوشهر یک شریان حیاتی است. استان بوشهر یک استان کرانه ای است و بخش عظیمی از عرصه اقتصاد او اقتصاد سنگین است، کانتینری است که بالطبع باید با حمل و نقل ریلی جابجا شود و سال ها است، من بررسی که کردم و آماری که دیدم بیش از ۱۴ سال است که بحث این راه آهن بوده و مصوباتی داشته ولی الآن مردم هیچ استفاده ای نمی کنند و در همان فطعات ابتدایی متوقف شده، کاری هم که می شود خیلی جزئی است اما در جاهای دیگر می بینیم سراسر این حمل و نقل ریلی تصویب می شود، افتتاح می شود اما برای استان بوشهر این معنا نیست با اینکه این همه مصوبات داشته، دولت های مختلف ولی متأسفانه اجرایی نمی شود و به همین خاطر از جهت اقتصادی و همچنین سیاست جغرافیایی فوق العاده راه آهن برای استان بوشهر مهم است و نبودش ضربات جبران ناپذیری به استان بوشهر زده است. بارها هم مسئولان مملکتی قول داده اند و اجرا نشده است و مشکل اساسی هم اعتبارات است ، مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی مقداری زیاد اعتبارات را اختصاص داده است و الآن باید مسئولان ارشد در این امور در تهران اقدامات لازم انجام دهند، مسئولان استانی هم تلاش خود را کرده اند، نیاز به اعتبارات است، الآن این راه آهن تا استان فارس آمده و باید به دریا وصل شود به دریا و از این طرف وصل شود به عسلویه، توقع ما بیش از این ها است و باید مکران به بوشهر وصل شود و بوشهر به لازقیه، آن خط آهنی هم که پیشنهاد دادم در هیأت دولت هم ما تقاضا داریم اما این خط آهنی که چند سال است تصویب شده اجرایی نمی کنید ، مردم توقع دارند بیایید جواب دهید که چرا اجرایی نمی کنید و مشکل کجا است؟، چرا مردم باید حسرت ببینند که جاهای دیگر راه آهن افتتاح می شود و در این استان هیچ خبری نیست؟ف مردم عزیزی که در طول تاریخ پر شکوه ظاهر شده اند و در همه عرصه ها در خدمت ایران، اسلام و انقلاب بوده اند و را انجام دهند یا برای مردم توضیح دهند که چرا انجام نمی دهند، این کار حتما باید صورت بگیرد، این صحیح نیست که بیش از ۱۲، ۱۳ سال شما مصوب می کنید، برنامه ریزی می کنید و اجرا نمی کنید اما در جاهای دیگر مرتب اجرا می شود، مشخص کنید چرا این طور است . ان شاءالله من خود فردا مشرف می شوم خدمت این عزیزان و از این ها درخواست جدی خواهم داشت وگرنه مردم بوشهر در رابطه با راه آهن خودشان تصمیم جدی خواهند گرفت.

شناسه خبر : 9079
تاریخ : 1402/4/3 12:24:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/oVAWsm
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #امام جمعه بوشهر #مسئولین اجرائی #راه‌ آهن #بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.