آخرین اخبار
این افراد در اولویت آزمون های استخدامی آموزش وپرورش هستند
پس از تصویب بند ب ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با برگزاری هر آزمون استخدامی بحث‌های پیرامون اجرای این بند دوباره داغ می‌شود.

به گزارش دریاکنار و نقل از صفحه اقتصاد؛ پس از تصویب بند ب ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با برگزاری هر آزمون استخدامی بحث‌های پیرامون اجرای این بند دوباره داغ می‌شود.

این‌روزها هم که داوطلبان جذب در آموزش‌وپرورش، مراحل گزینش را طی می‌کنند، دوباره حواشی مربوط به اجرای این مصوبه بالا گرفته و اعتراض تعدادی از داوطلبان مجرد شرکت کننده در آزمون را به‌دنبال داشته است. بر اساس این بند که در ٢٧ مهرماه ١٤٠٠ به تصویب رسید، به ازای متاهل بودن و داشتن فرزند، تا سقف ١٠ درصد به امتیاز آزمون کتبی داوطلب افزوده می‌شود. در این بند برای تاهل شخص ٢ درصد (٢٠٠ امتیاز) و به ازای داشتن هر فرزند، ٢ درصد امتیاز بیشتر برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود.

وزارت آموزش‌وپرورش که در برگزاری آزمون‌های استخدامی اخیر خود موظف به اجرای این مصوبه است، تصمیم‌گیری درباره اجرا یا عدم اجرای این قانون را در چهارچوب وظایف این وزارتخانه نمی‌داند و بنا بر تکلیف محول شده از سوی سازمان استخدامی کشور، در گزینش افراد این بند را لحاظ می‌کند و در شرایطی که دو شخص متاهل و مجرد دارای امتیازهای علمی و مهارتی کاملا یکسان باشند، داوطلب متاهل را در اولویت جذب قرار می‌دهد و در صورتی که داوطلب صاحب فرزند باشد، در شرایط کاملا برابر و یکسان با داوطلبان مجرد یا متاهلان بدون فرزند، صاحب اولویت جذب می‌شود.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10967
تاریخ : 1402/6/20 10:42:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ezAU4U
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استخدام #آموزش و پرورش #آزمون #جوانی جمعیت #ماده 15 قانون حمایت از خانواده

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.