آخرین اخبار
برنامه مدیریت بحران متناسب با شرایط استان بوشهر تدوین می‌شود
مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: تدوین برنامه کامل و جامع مدیریت بحران متناسب با شرایط استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، کورش دهقان در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: قانون جدید مدیریت بحران، الهام گرفته از سیاست کلی مقام معظم رهبری در پیشگیری از سوانح و بلایای طبیعی است.

وی با بیان اینکه باید نگاه متعالی و مترقی به حوادث و سوانح طبیعی داشته باشیم افزود: قانون جدید مدیریت بحران بر گسترش آموزش، گسترش برنامه‌های علمی و توسعه نظام‌ حکمرانی واحد در مدیریت بحران، افزایش امکانات و تجهیزات و همچنین توسعه پوشش بیمه‌ای و آمایش سرزمینی و اقلیمی در مدیریت بحران تاکید دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: قانون جدید مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و این قانون قطعا نقایصی دارد ولی نقاط قوت بالایی دارد.

دهقان با بیان اینکه قانون جدید مشمولیت کامل دارد تصریح کرد: قوای سه گانه و حتی نهادهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری نیز شامل این قانون می‌شود و همه دستگاه‌‌ها موظف به رعایت مصوبات آن هستند.

وی بر لزوم آموزش قوانین جدید مدیریت بحران در سطوح مختلف تاکید کرد و گفت: آموزش‌ها باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود تا کارایی لازم‌را داشته باشد.

دهقان بر لزوم تدوین برش استانی کاهش سوانح و حوادث تاکید کرد و یادآور شد: باید متناظر با برنامه‌های ملی، برنامه‌های استانی مدیریت بحران نیز تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطرات استان جمع‌بندی شده است اظهار داشت: تدوین برنامه کامل و جامع مدیریت بحران متناسب با شرایط استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: رویکرد ما مبتنی بر سند راهبردی قانون‌مدیریت بحران کشور است.

دهقان اضافه کرد: حفظ حداکثر سلامت، پیش‌بینی و پیشگیری، آسیب‌شناسی و کاهش آسیب‌‌پذیری، کاهش خطرات حوادث و سوانح طبیعی، کاهش در معرض قرارگیری، افزایش سطح آمادگی مردم و مسئولان از جمله اهداف مهم قانون مدیریت بحران است.

شناسه خبر : 2249
تاریخ : 1401/4/8 13:47:19
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IDTvSN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اخبار استانداری #استانداری بوشهر #مدیریت بحران #کوروش دهقان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.