آخرین اخبار
برگزاری بیش از 50 جلسه تخصصی مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی با فعالان صنعت گاز
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با حضور پرشور فعالان این صنعت و درمیان استقبال گسترده مخاطبان 27 تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزارشد .

در این نمایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی با توجه به نقش بی بدیلی که در تامین 75 درصد گاز مورد نیاز کشوردارد یکی از شرکت کنندگان برتر در این نمایشگاه بود به گونه ای که احمد باهوش مدیرعامل، مدیران ستادی و تمامی مدیران پالایشگاه های این مجتمع در مدت 4 روز برگزاری در این نمایشگاه با برگزاری جلساتی پذیرای مسوولان عالیرتبه کشوری و صنعت نفت در این نمایشگاه بودند.

 

حضور در بیش از 100 غرفه شرکت های دانش بنیان وسازندگان داخلی و آشنایی با آخرین دستاوردهای این شرکت ها و بررسی توانمندی شرکت های دانش بنیان ایرانی به منظوردستیابی به اهداف تعیین شده درمجتمع گاز پارس جنوبی مطابق با شعارامسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «مهارتورم و رشد تولید » اعلام شده است از جمله مهمترین برنامه های مدیرعامل و هیات همراه در این نمایشگاه بود .

 

بر این اساس همچنین بیش از 50 جلسه تخصصی با مدیران شرکت های سازنده ایرانی درمدت زمان برگزاری این نمایشگاه تشکیل و مدیرعامل و مدیران این مجتمع ضمن گفت و گو با مسوولان این شرکت ها به بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات و سرفصل های «تولید فناورانه و مصرف بهینه » که شعارامسال نمایشگاه بود پرداختند .

همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان

 

احمد باهوش در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه یکی از راهبردهای کلیدی و اولویت‌دار مجتمع پارس جنوبی، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است افزود: در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۱۰۷ نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

 

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین از همکاری این مجموعه با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سال «مهار تورم و رشد تولید» خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲، با توجه به شعار سال در دستور کار قرار داده شد تا متخصصان و کارکنان در مسیر عزت و سربلندی کشور گام بردارند.

 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این مجتمع اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد. بعضی از این شرکت‌ها در قالب یک کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آنکه با پارک‌های علم و فناوری که شامل چند مجموعه است نیز همکاری مستقیم داریم.

 

به گفته باهوش، در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربواکستندرها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که فناوری آن در اختیار چهار تا پنج شرکت خارجی بود، بومی‌سازی شد، ضمن آنکه با بومی‌سازی دانش فنی این تجهیزات، انحصار این شرکت‌های خارجی از سوی ایرانی‌ها در این بخش به‌صورت کامل از بین رفت.

 

وی با بیان اینکه به صنعتگران این فرصت را می‌دهیم و زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنان می‌گذاریم، گفت: با فراهم شدن این امکان، از فناوری ایرانی در بخش مورد نظر استفاده می‌کنیم.

 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد : توسعه فناوری در تجهیزات مربوط به کمپرسورها، دستگاه‌های دوار، کلدباکس، شیرآلات و ولوهای با طراحی خاص در این مجموعه برگزار می‌شود. از سال ۹۰، خودکفایی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز گام‌های مهمی در این زمینه برداشته خواهد شد.

در کنار سازندگان داخلی هستیم

 

احمد باهوش همچنین در حاشیه سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست تخصصی مدیریت و توسعه روابط با تأمین‌کنندگان کالا که با حضور مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت ملی گاز ایران و ذی‌نفعانی که به تأمین کالاهای مورد نیاز این مجتمع می‌پردازند، برگزار شد، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی همواره از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که به تولید کالای بار اول اقدام می‌کنند حمایت می‌کند. از سوی دیگر تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌هایی این‌چنینی فاصله بین شرکت‌ها و صنعت نفت را برای تأمین کالاهای مورد نیاز این صنعت به حداقل برسانیم.

 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این مجتمع در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و ساخت اول است، گفت: ما در کنار سازندگان داخلی هستیم و راه برای حمایت از این شرکت‌ها باز است.

 

باهوش با بیان اینکه در آینده نزدیک میزبان ذی‌نفعان مجتمع گاز پارس جنوبی خواهیم بود، افزود: با برگزاری چنین نشست‌هایی ضمن معرفی نیازهای تازه مجتمع گاز پارس جنوبی برای تأمین کالا به شناسایی ظرفیت‌هایی که شرکت‌های داخلی در این زمینه دارند می‌پردازیم و به‌دنبال این هستیم تا این ظرفیت‌ها را به سمت کالاها و تجهیزات مورد نیازمان سوق دهیم.

 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سازندگان داخلی در تولید بسیاری از کالاهای مورد نیاز این مجتمع به خودکفایی رسیده‌اند، افزود: خوشبختانه با حمایت‌هایی که در این ارتباط انجام شده است، سال به سال وضع ما در تولید کالاها و تجهیزات مورد نیازمان بهتر شده است.

 

باهوش با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ توانست رتبه نخست را در حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان کسب کند، یادآور شد: هدف ما تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، شناسایی نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها برای همکاری سازنده با مجتمع گازپارس جنوبی است.

 

وی افزود: پارسال بیش از ۵ هزار و ۱۰۷ نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

گفتنی است در ادامه این نشست ذی‌نفعانی که با مجتمع گاز پارس جنوبی همکاری می‌کنند، چالش‌هایی را که در خصوص زنجیره تأمین کالا داشتند عنوان کردند.

 

قرار شد این نشست در مجتمع گاز پارس جنوبی نیز دوباره برگزار شود، همچنین اعلام شد با توجه به سیاست‌های مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر حمایت از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان، انبار کالای مجتمع به روی سازندگان داخلی باز است تا بتوانند با تهیه نقشه تجهیزات با فناوری بالا (High Tech) که این مجتمع خریداری می‌کند، به ساخت کالاهای مورد نیاز این صنعت بپردازند.

رونمایی از شیر واحد بخار پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی

 

در این نمایشگاه همچنین آیین رونمایی از شیر واحد کاهش بخار پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برگزار شد.

 

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این آیین گفت: امروز با تکیه بر توان و دانش بومی سازندگان و شرکت‌های تولیدکننده داخلی، شاهد رونمایی از شیر واحد کاهش بخار پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در سایز ۲۴ اینچ‌ کلاس ۶۰۰ برای نخستین بار در دنیا در کشور هستیم.

 

وی ادامه داد: این موفقیت بزرگ حاصل تلاش و اقدام‌های شاخص و نوآورانه متخصصان، سازندگان و شرکت‌های داخلی است و مجتمع گاز پارس جنوبی با اعتماد کامل به سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی حرکت می‌کند.

 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به کاربرد این محصول راهبردی ساخت داخل اشاره و اظهار کرد: محصول راهبردی شیر واحد بخار پالایشگاه هشتم پارس جنوبی در صنعت گاز برای مسدود کردن خروجی گاز تولیدی واحد بخار با دمای ۲۸۰ درجه سانتیگراد در فشار کاری ۴۰ بار استفاده می‌شود که با تکرار باز و بست، آب‌بندی مورد نظر را شکل می‌دهد.

 

باهوش تصریح کرد: استفاده از توان شرکت‌ها و سازندگان داخلی و دانش‌بنیان در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجتمع انجام می‌شود و بر همین اساس، در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربواکسپندرها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که فناوری آن تنها در اختیار ۴ تا ۵ شرکت از کشورهای ژاپن، آمریکا، چین و چند کشور محدود اروپایی بوده، اکنون به‌صورت کامل در مجتمع گاز پارس جنوبی بومی سازی شده است.

 

وی افزود: به صنعتگران و شرکت‌های تولیدکننده باکیفیت این فرصت را می‌دهیم و زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا با فراهم‌ شدن این امکان، از فناوری ایرانی در بخش‌های مورد نظر استفاده کنیم.

شناسه خبر : 8204
تاریخ : 1402/3/3 04:09:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bZ27mZ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #برگزاری #جلسه #تخصصی #مدیران #مجتمع #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.