گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
بندر کنگان مهیای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شد/ پروژه 2 پست اسکله رمپ کنگان بزودی افتتاح می شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه عملیات احداث 2 پست اسکله رمپ این بندر آغاز و با افتتاح آن در آینده نزدیک، بندر کنگان قادر به نقش آفرینی در عرصه تجارت منطقه ای خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: بندر کنگان یکی از بنادر کهن حوزه خلیج فارس است که فعال شدن در عرصه تجارت با کشورهای همسایه از مطالبه دیرینه ساکنان این بندر بوده است.

وی بیان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی 2 پست اسکله رمپ بندر کنگان به عنوان زیرساخت مهم صادراتی همزمان با هفته دولت سال جاری آغاز شد.

شکیبی نسب  ادامه داد: افتتاح پروژه یاد شده برای دهه فجر امسال پیش بینی شده بود که با توجه به اولویت قرار گرفتن صادرات بندر کنگان به کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش شد تا 2 پست اسکله رمپ این بندر چندماه زودتر از موعد آماده بهره برداری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به حمایت های موثر فرماندار کنگان در اجرا پروژه های توسعه ای این بندر گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز عملیات اجرایی آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناورهای ٥٠٠ تنی به بیش از  ٢.٥ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدیدبطول ١٩٠٠متر  و استحصال ٩٥٠٠ متر مربع با اعتبار کل ١،٥٠٠ میلیارد ریال که همواره در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.

شکیبی نسب ادامه داد: تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی از اولویت های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام در مسیر تحقق قرار دارد.

وی اظهار کرد: به موازات اقدامات صورت گرفته پروژه های زیرساختی ارزشمندی نیز در بنادر بوشهر، دیر و ریگ عملیاتی شده است.

شناسه خبر : 4133
تاریخ : 1401/8/28 14:03:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/YdmXnJ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #بندر کنگان #صادرات #مدیرکل بنادر و دریانوردی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.