آخرین اخبار
بیمه رایگان ۸۰ درصد بیمه شدگان روستایی و سلامت در بوشهر
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده تحت پوشش به صورت رایگان در صندوق‌های بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی، قرار دارند.

داراب بارگاهی بیان کرد: بیش از ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب صندوق‌های مختلف بیمه‌ای تحت پوشش هستند که ۸۰ درصد جمعیت به صورت رایگان در صندوق‌های بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی، قرار دارند.

 

وی افزود: افرادی که تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند با مراجعه به سامانه  بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان، پس از تعیین آزمون وسع، با تعیین دهک‌بندی، حق سرانه آن‌ها مشخص و بیمه می‌شوند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دستور دولت سیزدهم برای گسترش بیمه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را در قالب سه دهک پایین جامعه به بیمه سلامت معرفی کرد که همگی بیمه شدند، که در استان بوشهر ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر تحت حمایت رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

 

وی از پرداخت همه بدهی سنوات قبل و همچنین تا پایان سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال تخصیص اعتبار به موقع دولت سیزدهم بوده و هم اکنون بدهی نسبت‌به پزشکان و موسسات نداریم و آمادگی قرارداد همکاری با آن‌هایی که طرف قرارداد نیستند هم داریم.

 

به گفته بارگاهی هم اکنون نسخه نویسی تمام مراکز طرف قرار داد، پزشکان و موسسات ۱۰۰ درصد الکترونیکی است.

شناسه خبر : 1983
تاریخ : 1401/3/2 11:33:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/USgTqd
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #داراب بارگاهی #جمعیت #رایگان

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.