آخرین اخبار
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر : توسعه زیرساخت‌های معدنی دراستان بوشهر با همکاری سازمان ایمیدرو
مدیرکل صمت استان بوشهر در جلسه پیگیری رفع مشکلات طرح‌های معدنی، بر توسعه زیرساخت‌ها و همکاری بین صمت و سازمان ایمیدرو تأکید کرد که با تعریف پروژه‌های جدید در حوزه معادن و صنایع معدنی استان بوشهر و برقراری همکاری‌های بیشتر میان این دو سازمان زمینه اشتغال و تحول در فضای کسب و کار استان ایجاد شود.

در جلسه پیگیری رفع مشکلات طرح‌های معدنی در استان بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صمت استان بوشهر در حضور مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در بوشهر اظهار داشت: نگاه سازمان ایمیدرو به استان بوشهر مثبت و مطلوب بوده است.

وی از استقبال رییس ایمیدرو از نظریات، درخواست‌ها و پیشنهادات صمت استان نیز گفت و اعلام کرد: فضای خوبی برای مشاوره و کمک وجود دارد و امیدوار است که همکاران از این فرصت بهره‌برداری کنند تا بتوانند پروژه‌های مناسبی را تعریف کنند

ایشان اظهار داشت: استان بوشهر یک استان تجاری است و به سمت صنعت در حال حرکت است و امیدوار است که معادن نیز به طور فعال فعالیت کنند که با قرار گرفتن همه این عوامل در کنار هم، باعث ایجاد تحول در فضای کسب و کار استان بوشهر خواهد شد.

وی در بحث زیرساخت‌ها تأکید کرد: باید به توسعه کمک کنیم و در تعامل باشیم و سرمایه گذاری در همه این زمینه‌ها و مشارکت ایمیدرو نیز برای آنها مهم است تا بتوانند بخش‌های دیگر را فعال کنند.

مدیرکل صمت اشاره کرد: اسکله‌های خوب صادراتی و شناورهای خوبی در استان هست  که در حوزه صادرات فعال هستند. اگر صنایع معدنی که صادراتی هستند بتوانند به این منطقه هدایت شوند، با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، می‌تواند بسیار موثر باشد و به اشتغال کمک کرده و ارزش افزوده مواد معدنی می‌تواند یک صنعت پیشران باشد.

همچنین آقای صفوی خاطرنشان کرد: به هرحال حضور ایمیدور در استان بوشهر محدود شده به مناطق ویژه اقتصادی که در افکار عمومی تا حدودی کمرنگ هست که در صورت تعریف چند طرح صنعتی خوب، آنها حاضرند سرمایه‌گذاری محلی خود را در کنار ایمیدرو قرار دهند.

بنابر گفته صفوی، در استان بوشهر چند طرح صنعتی که نیاز به تزریق منابع مالی دارند تا بتوانند در سال‌های اولیه خود که بازار صادراتی این طرح‌ها هنوز شناخت کافی ندارند، وجود دارد که مشکلات مالی این طرح‌ها به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که با کمک مالی قابل حل است و می‌تواند به تحقق اشتغال منطقه کمک کند.

ایشان در ادامه افزود: از نظر کارشناسی و وضعیت معدنی، این طرح‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و با پیچیدگی‌های متعددی روبه‌رو هستند که برای توسعه معادن، نیاز به بررسی‌ها و مطالعات اساسی است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

ما از سازمان ایمیدور درخواست همکاری در تعریف چند طرح صنعتی داریم که به استان در جهت توسعه صنعتی، اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی منطقه کمک کند. هدف اصلی ما ایجاد زمینه مناسب برای توسعه صنعتی در منطقه است با توجه به نیازهای بازار داخلی و خارجی و به خصوص با نگاه صادراتی و با همکاری شما، بتوانیم این طرح‌ها را به بهترین شکل اجرا کنیم و به تحقق اهداف مشترک دست یابیم.

 
شناسه خبر : 13359
تاریخ : 1402/10/21 11:24:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/whFYe6
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل صمت #ایمیدرو #اشتغال #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.