گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
تامین کود مورد نیاز کشاورزان بوشهری
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت بهاره تامین شده و محدودیتی برای توزیع نداریم.

خسرو عمرانی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای که  وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده است، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مامور تامین توزیع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه کشاورزان شده است.
 
وی ادامه داد: این شرکت بر اساس سهمیه‌ای که معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ کرده بدون هیچ‌گونه محدودیتی اقدام به تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کرده و برای تامین کود مشکلی نداریم.
 
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پارسال نزدیک به ۱۷ هزار و ۹۰۰ تن کود اوره توزیع شد و در خصوص کود فسفات و پتاسه هم با وجود اینکه مصرف کمی در استان دارد، ولی به اندازه کافی تامین شده و در انبار‌ها موجود است.
 
وی از ذخیره سازی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن ذخائر استراتژیک کود در استان خبر داد و افزود: برای کشت بهاره که به زودی برای محصولات سبزی و صیفی و کنجد شروع و برای  باغ‌ها هم استفاده می‌شود محدودیتی در توزیع نداریم.
 
عمرانی عنوان کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که نیاز غذایی گیاهان به ازت، فسفات و پتاس به عنوان ۳ عنصر اصلی است، که باید در کنار هم مصرف شوند.
 
وی یادآور شد: در یکی دو سال اخیر مصرف فسفات و پتاس در استان به شدت کاهش پیدا کرده که در کاهش عملکرد نقش بسیار مهمی داشته است.
 
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه توزیع کود متوقف نشده و همچنان بدون محدودیت بر اساس اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد، افزود: کشاورزان برای دریافت کود باید به سامانه جامع پهنه بندی کشاورزی مراجعه و اطلاعات خود را ثبت و حواله کود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
 
عمرانی عنوان کرد: سهیه کود هر کشاورز بر اساس سطح زیر کشت و نوع محصول است که در سامانه ثبت شده و از طریق مراکز جهاد کشاورزی در اختیارش قرار می‌گیرد.

شناسه خبر : 1602
تاریخ : 1400/12/21 11:06:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wp4Fmp
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #تامین کود #کشاورزان #کشت بهاره #خسرو عمرانی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.