امید سامری افزود: یکی از حوزههای استراتژیک و مهم در حوزه اصناف، «حمل و نقل» است. بدین جهت که در هر استان، هزاران تاکسی تلفنی برای حمل مسافر و نیز کامیونت و کامیون بدون یخچال و یخچالدار، وانت بار، نیسان و پیک موتوری برای حمل کالا، ضمن برخورداری از پروانه کسب سیار و غیر سیار مشغول به جابجایی کالا و ارائه خدمات هستند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور رسیدگی و ساماندهی موضوعات مبتلابه این افراد و واحدهای صنفی، در هر استان اتحادیههای متعددی فعالیت کرده و برای متقاضیان، پروانه کسب سیار و غیر سیار صادر میکنند. مسلم است که اعضای اتحادیه، پس از دریافت پروانه کسب، انتظار خدماتی از اتحادیهها دارند.
سامری افزود: حال این که اتحادیههای صنفی هر شهرستان در چارچوب قانون نظام صنفی، از اعضای خود حمایت میکنند اما گاها، مشکلات ایشان منحصر به یک شهرستان نشده و باید به صورت استانی و یا ملی پیگیری شود.
وی گفت: در نگاه کلان، “تامین سوخت برای وسائط نقلیه صنفی”، “نوسازی وسائط نقلیه صنفی”، “ساماندهی نظام جابجایی کالا”، “تدوین استانداردهایی برای حمل برخی از کالاها”، ” ارائه خدماتی به دارندگان پروانه کسب”، “تدوین سیاستهای تشویقی برای دریافت پروانه کسب از سوی فعالان بدون جواز” و … از جمله موضوعاتی است که لازم است در ابعاد استانی و حتی ملی مورد واکاوی قرار گیرد.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار کرد: از این رو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ذیل تصمیمی برای تشکیل کارگروههای تخصصی استانی و ملی به تازگی “تشکیل کارگروه حمل و نقل اتاق اصناف ایران” را مصوب کردهاند که به زودی تشکیل خواهد شد.
سامری تصریح کرد: اعضای این کارگروه از روسای اتحادیههای مرتبط خواهند بود که تسلط کامل به موضوعات صنوف حمل و نقل دارند. لذا با تشکیل این کارگروه و پویایی جلسات این امید میرود که یافتهها و پیشنهادات کارگروه، در تصمیمسازیهای ملی مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت توسعه و ارتقای بهرهوری حمل و نقل صنفی در سراسر کشور را در پی داشته باشد.
نظرات
0