آخرین اخبار
توسط اورژانس ۱۱۵؛ مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در بوشهر برگزار شد
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی بوشهر از برگزاری مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در استان بوشهر خبر داد.

دکتر سید حسین موسوی اظهار داشت: مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی در استان بوشهر با موفقیت برگزارشده است و دستگاه‌های اجرایی استان در این مانورهای حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش مؤثری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مانور حادثه ترافیکی همراه با زیستی باهدف بهبود پاسخ مؤثر، هماهنگ و سازمان‌دهی واحد بحران دانشگاه در برابر خطرات ناشی از حوادث و بلایای متعارف و غیرمتعارف برگزار شد.

دکتر موسوی افزود: مهم‌ترین هدف اجرای این تمرین، آمادگی کلیه واحدهای تابعه دانشگاه و سازمان‌های همکار و پشتیبان برای مواجهه با خطرات بوده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بوشهر با تأکید بر ضرورت آمادگی در مواقع ضروری به‌عنوان یکی از محورهای مانور، اظهار کرد: هدف اصلی این مانور، رصد و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در شرایط بحران است؛ زیرا نظام بهداشت و درمان باید قادر باشد در مواجهه با هرگونه بحران - از طبیعی گرفته تا رخدادهای ناگوار و تهدیدات مختلف، آمادگی لازم برای مدیریت بحران، حفظ خدمات و انجام وظایف خود را داشته باشد و این باید به نحوی پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه با برگزاری تمرین‌های دور میزی که به‌صورت ماهانه در ستاد بحران دانشگاه برگزار می‌شود، تأکید دارد که حتی اگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی ناخواسته ایجاد شود و جان انسان را تهدید کند، به نظر پدافند غیرعامل نوعی تهدید تلقی می‌شود.

رئیس اورژانس استان بوشهر بر ضرورت آمادگی و آموزش منظم تمامی همکاران در زمان بحران تأکید کرد و گفت: همکاران باید برنامه‌های بومی‌سازی شده و آماده را بتوانند به‌خوبی اجرا کنند و بهترین پاسخ را در مواجهه با هر چالش ارائه دهند.

دکتر موسوی، در تقدیر از دستگاه‌های اجرایی که در این مانور به‌طور مؤثر حاضر شدند و همکاری کردند، خاطرنشان کرد: در این تمرین‌های میدانی گسترده، گروه‌های اجرایی مدیریت صحنه بحران را که مهم‌ترین گام در برنامه دفاعی هر کشور و همچنین در پدافند غیرعامل است را شناخته و اولین قدم‌ها برای ایجاد برنامه‌های دفاعی قوی و پایدار برداشته‌اند تا به جامعه و کشور کمک شود در مواجهه با هر چالشی، بهترین عملکرد را ارائه دهند.

دکتر موسوی افزود: در درس آموخته این مانور، شناسایی نقاط قابل‌بهبود، ظرفیت‌های موجود، تقویت کار گروهی و تیمی، ارزیابی تجهیزات و ملزومات پشتیبانی و تخصصی و آموزش و تربیت کارکنان در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های اساسی در مواجهه صحیح و به‌موقع با بحران ضروری است.

دکتر موسوی یادآور شد: استقرار، ارزیابی سریع حادثه، تکمیل و تحلیل گزارش سریع حادثه، تدوین برنامه عملیات میدانی، گروه سلامت محیط، سلامت روانی اجتماعی و تغذیه در برابر بحران، وجود تجهیزات تخصصی و پشتیبانی گروه‌های عملیاتی، اورژانسی و درمانی، ازجمله کارکردهایی بود که در این تمرین توسط تیم‌های ارزیاب اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: از تمامی همکاران به‌ویژه سکینه ارجمندی و احمد حیدری، کارشناس مسئول پدافند غیرعامل و مسئول اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برگزاری این مانور تشکر می‌کنم.

شناسه خبر : 14420
تاریخ : 1402/12/22 11:36:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/x8TeLL
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #اورژانس ۱۱۵ #حادثه #ترافیکی #مانور #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.